۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
تعداد بازدید: ۱۰۲۶۰۰
یکی دیگر از ستارگان آسمان سینما پر کشید. ساعاتی پیش رسانه‌ها خبر از درگذشت ری لیوتا، بازیگر فیلم «رفقای خوب» مارتین اسکورسیزی و سریال «سایه‌های آبی» دادند- که از بهترین‌ها و البته قدرنادیده‌ترین‌های دنیای سینما بود.
کد خبر: ۱۴۹۳۲


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ ری لیوتا بازیگر فیلم‌هایی چون «رفقای خوب»، «سرزمین رؤیاها»، «پسر هیچ‌کس» و «سایه‌های آبی» در سن ۶۷ سالگی درگذشت. به گفته رسانه‌های سینمایی این بازیگر- با نام کامل ریموند آلن لیوتا- این روزها در حال بازی در فیلمی به نام "آب‌های خطرناک" در جمهوری دومینیکن بود که به گفته مدیر برنامه‌هایش در خواب درگذشت. هنوز علت اصلی مرگ او مشخص نشده است...
 
از خواب به خاک
 
ری لیوتا که بعد از تولد در سال سال ۱۹۵۴ به پرورشگاه سپرده شده بود، بعد از عمری بازی در نقش آدم‌های ستم‌دیده روزگار در نهایت در خواب از دنیا رفت. این بازیگر آمریکایی که بیشتر برای بازی در نقش هنری هیل در فیلم گانگستری "رفقای خوب" معروف بود، در سال‌های اخیر در آثاری چون شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم، پیغام‌رسان را بکش، بلک‌وی، یادداشت‌های پدرم، داستان ازدواج، هالووین، قدیسان فراوان نیوآرک، سرباز شکسته و خرس کوکائینی ایفای نقش کرده بود.
 
ادای احترام به آقای خشن
 
بی.بی.سی در گزارشی که درباره مرگ ری لیوتا منتشر کرده نوشته که شماری از چهره‌های هالیوودی برای ادای احترام به ری لیوتا از تجربه همکاری با او ابراز افتخار و در واکنش به مرگ او اظهار تاسف کرده‌اند.
بنابر این گزارش؛ مارتین اسکورسیزی کارگردان صاحب‌نام در بیانیه‌ای در واکنش به مرگ لیوتا از او به عنوان یک بازیگر «با استعداد منحصر به فرد و شجاع» یاد کرده است. مارتین اسکورسیزی که کارگردانی فیلم «رفقای خوب» را نیز به عهده داشته در ادامه گفته که «بازی نقش هنری هیل در فیلم "رفقای خوب" کار سختی بود، چون این شخصیت دارای جنبه‌های مختلف و لایه‌های پیچیده بسیاری بود و ری تقریبا در تمام صحنه‌های طولانی و سخت این فیلم حضور داشت».
این کارگردان هم‌چنین گفته که «ری لیوتا کاملا مرا شگفت‌زده کرد و من همیشه به تجربه همکاری با او افتخار خواهم کرد».
رابرت دنیرو بازیگر فیلم‌هایی چون «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و همین «رفقای خوب» هم گفته که از شنیدن خبر مرگ لیوتا بسیار ناراحت شده و افزوده که «او برای ترک کردن ما هنوز خیلی جوان بود».
لورین براکو، بازیگر نقش کارن فریدمن هیل در فیلم «رفقای خوب» نیز در واکنش به مرگ همبازی سابقش ابراز تاسف کرده است. خانم براکو با انتشار عکسی در کنار لیوتا در صفحه توییتر نوشت: «در هر کجای دنیا که باشم مردم میایند و به من می‌گویند که فیلم مورد علاقه شان رفقای خوب است. سپس همیشه می‌پرسند بهترین قسمت جریان ساخت این فیلم چه بوده است؟ پاسخ من همیشه یکسان بوده... ری لیوتا».

برچسب ها: بازیگر بازیگران سینما و تلویزیون بازیگری بازیگران درگذشت درگذشت چهره ها هالیوود
ارسال نظر
آخرین اخبار