۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
تعداد بازدید: ۱۴۰۱۲۶
رئیس صداوسیما گفته: این روزها سریالایی تو شبکه نمایش خانگی پخش می‌شه که نمی‌شود همراه با خانواده پای آن‌ها نشست. محتوای مستهجن به معنای واقعی کلمه، شیطان‌پرستی به معنای واقعی کلمه، محتواهای ضد دینی، ضد اخلاقی، ضد امنیتی. همین الان، روز روشن تو جمهوری اسلامی». سخنان پیمان جبلی در رسانه‌های رسمی و به خصوص فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده- که منظور رئیس سازمان صداوسیما از سریال مستهجن کدام سریال شبکه نمایش خانگی است؟!
کد خبر: ۱۵۰۰۹

حمله صریح رئیس سازمان صداوسیما به سریال‌های شبکه نمایش خانگی: مستهجن! شیطان‌پرستی! ضد دین و اخلاق و امنیت!
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ رئیس صداوسیما در یک جمع دانشجویی در سخنانی صریح علیه سریال‌های شبکه نمایش خانگی موضع‌گیری کرد و برخی از آن‌ها را سریال‌هایی نامید که هیچکدام از دانشجویان حاضر در آن جلسه همراه خانواده حاضر به نشستن پای یکی از آن‌ها نیستند!
پیمان جبلی گفت: «هیچکدام از شما همراه خانواده محترمتان حاضر به نشستن پای یکی از سریال‌هایی که همین الان در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود نخواهید بود. محتوای مستهجن به معنای واقعی کلمه، شیطان‌پرستی به معنای واقعی کلمه، محتواهای صد در صد ضد دینی، ضد اخلاقی، ضد امنیتی همین الان، روز روشن تو جمهوری اسلامی».
 
کدام سریال مستهجن؟!
 
جبلی البته اسمی از سریال خاصی در این بحث نبرد، اما سخنان او در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شد و خیلی‌ها شروع به انواع و اقسام گمانه‌زنی‌ها کردند که منظور رئیس سازمان صداوسیما چه سریالی بوده و اصلا او آیا خطابش به سریال‌های ایرانی بوده یا خارجی؟! به خصوص که در حدود یک سال اخیر صدور مجوز فیلمنامه‌های سریال‌های خانگی در اختیار ساترا بوده- که زیر نظر سازمان صداوسیما فعالیت می‌کند. در واقع شوراهای مختلف صدور مجوز برای شبکه نمایش خانگی در این یکی دو سال مستقیم یا غیرمستقیم زیر نظر صداوسیما فعالیت داشته‌اند و این به این معناست که نظارت روی این سریال‌ها زیر نظر خود صداوسیما بوده است!
پیمان جبلی البته در ادامه نیز توضیحات بیشتری نداده است. اما رسانه‌های فرهنگی با مرور اسامی سریال‌هایی که در یکی دو هفته اخیر منتشر شده‌اند، تا حدودی درباره سریال‌هایی که از نظر رئیس صداوسیما می‌توانند مستهجن به شمار آیند، دست به گمانه‌زنی زده‌اند.
در یکی دو هفته اخیر یکی از دو پلتفرم اصلی عرضه آنلاین محصولات تصویری سریال‌های «ساخت ایران 3»، «یاغی»، «جیران»، «جادوگر» و «جوکر» را به بازار عرضه کرده؛ و پلتفرم اصلی دیگر کشور نیز در این چند وقت علاوه بر سریال «جادوگر» دست به انتشار «نوبت لیلی» و «مهمونی» زده است- که به نظر می‌رسد در بین این هفت هشت عنوان به سهولت بتوان متوجه شد که کدام سریال‌ها در راستای سلایق صداوسیما و رئیس تازه وارد این سازمان نیستند!

برچسب ها: سریال کمدی سازمان صدا و سیما صداوسیما سازمان صداوسیما رئیس صدا و سیما پیمان جبلی شبکه نمایش خانگی
ارسال نظر
آخرین اخبار