۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
تعداد بازدید: ۱۳۵۹۹۱
گزارش اختصاصی خطوط از شانس اصلی نخل طلای جشنواره کن؛
در شرایطی که تاکنون در کنار فیلم‌هایی مانند «زمان آرماگدون»، «توری و لوکیتا» و «تصمیم برای ترک کردن» تنها از فیلم ایرانی «برادران لیلا» به عنوان فیلم‌هایی که شانس دریافت نخل طلای جشنواره کن را دارند یاد می‌شد...
کد خبر: ۱۵۰۱۱

پیش‌بینی موفقیت جهانی فیلمی درباره قتل‌های مقدس عنکبوت دهه هفتاد!

ماجراهای سعید حنایی گزینه احتمالی برنده یکی از جوایز اصلی فستیوال!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ نشریه اینترنتی سینمایی ورایتی در گزارشی به قلم کلیتون دیویس، منتقد سینمایی، برندگان احتمالی این دوره از فستیوال کن را پیش‌بینی کرده است. به عقیده این نویسنده مهم‌ترین جایزه فستیوال کن یا همان نخل طلای بهترین فیلم امسال به احتمال زیاد به فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی تعلق خواهد گرفت.
 
نخل طلای عنکبوت!
 
در گزارش کلیتون دیویس در ورایتی آمده که این منتقد سینمایی عقیده دارد به رغم جایگاه نه چندان بالای فیلم «عنکبوت مقدس» در جدول ستاره‌های منتقدان بین‌المللی، این فیلم احتمالا نخل طلای بهترین فیلم را به دست خواهد آورد. این نویسنده سینمایی «عنکبوت مقدس» را «یکی از شگفتی‌های این دوره از جشنواره» نامیده که «بی‌شک منتقدان سینمایی را غافلگیر کرده است».
«عنکبوت مقدس» که با الهام از پرونده جنایی ماجراهای سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای جلوی دوربین رفته؛ تریلری با بازی زهرا امیرابراهیمی، مهدی بجستاتی، سارا فضیلت، و آرش آشتیانی است که خارج از ایران فیلم‌برداری شده است.
به گفته این منتقد سینمایی در جشنواره امسال علاقه زیادی به «عنکبوت مقدس» وجود دارد و به نظر می‌رسد که این فیلم برنده یکی از جوایز اصلی فستیوال خواهد شد. کلیتون دیویس البته به این موضوع نیز اشاره کرده که اگر به هر دلیلی این فیلم صاحب نخل طلای بهترین فیلم نشود، به احتمال زیاد بازیگران اصلی فیلم- مهدی بجستانی و زهرا امیرابراهیمی- شانس خوبی برای دریافت جوایز بهترین بازیگران مرد و زن خواهند داشت.
کلیتون دیویس در میان بازیگران مرد، پس از ویگو مورتنسن بازیگر فیلم «جنایات آینده»، مهدی بجستانی برای «عنکبوت مقدس» و سونگ کنگ-هو بازیگر «کارگزار» را دیگر مدعیان جدی جایزه بازیگری مرد در جشنواره امسال محسوب می‌کند. برای دریافت جایزه بهترین فیلم یا همان جایزه نخل طلا هم این منتقد سینمایی پس از «عنکبوت مقدس»، فیلم «توری و لوکیتا» ساخته برادران داردن را دیگر شانس دریافت نخل طلای جشنواره معرفی می‌کند. اتفاقی که اگر بیفتد و نخل طلا به فیلم «توری و لوکیتا» برسد، براداران داردن تنها سینماگرانی خواهند بود که تاکنون سه بار موفق موفق به دریافت نخل طلای کن شده‌اند. از دید این نویسنده «تصمیم برای ترک کردن» اثر پارک چن-ووک نیز شانس بالایی برای موفقیت در شب اختتامیه جشنواره کن دارد.
البته درباره جوایز کن باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل ترکیب اغلب نامتعارف هیات داوران فستیوال کن در قیاس با دیگر جشنواره‌های سینمایی، به رغم پیش‌بینی‌های منتقدان و نویسندگان سینمایی نتایج جشنواره کن همواره با شگفتی‌های بسیاری همراه بوده است...
پیش‌بینی موفقیت جهانی فیلمی درباره قتل‌های مقدس عنکبوت دهه هفتاد! 

برچسب ها: جشنواره فیلم کن
ارسال نظر
آخرین اخبار