۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
تعداد بازدید: ۸۷۳۷۶
خطوط گزارش می‌دهد: صحبت‌های تند و تیز ستاره قدیمی درباره اتفاقات اخیر سینمای ایران
در روزهایی که شاهد هجوم همه‌جانبه برخی از رسانه‌ها به بازیگران و سینماگران هستیم- که به نادیده گرفتن مطالبات حکومت در فستیوال‌های جهانی متهم شده‌اند-؛ ابوالفضل پورعرب از سلبریتی‌ها دفاع کرده و می‌پرسد که چرا زور همه تنها به هنرمندان رسیده و خواسته‌هایشان را از آن‌ها مطالبه می‌کنند؟
کد خبر: ۱۵۲۷۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ ابوالفضل پورعرب بازیگر و ستاره سینمای دهه هفتاد و هشتاد ایران که این روزها فیلم «چند می‌گیری گریه کنی ؟۲» را بر پرده سینماها دارد با انتقاد از شرایط حاکم بر سینما و تلویزیون که معیشت هنرمندان را به خطر انداخته حضور برخی بازیگران در تبلیغات تلویزیونی را زیر سوال برده و می‌پرسد که چرا بازیگران باید سراغ تبلیغات تلویزیونی از جمله چای و محصولات دیگر بروند؟!
 
سینمای بعد از کرونا
 
ابوالفضل پورعرب با اشاره به این که اکران فیلم «چند می‌گیری گریه کنی ؟۲» به شدت تحت‌الشعاع ویروس چینی کرونا قرار گرفته است؛ این سوال را مطرح کرده که «حالا تکلیف ادامه اکران این فیلم باید چگونه باشد؟ این فیلم آیا نباید تبلیغ تلویزیونی داشته باشد؟ نباید تماشاگران بالقوه متوجه شوند که کرونا تا حدود زیادی مهار شده است؟ آن‌هم در شرایطی که این فیلم در رقابت با فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخته و اکران شده- که چه من در آن‌ها بازی کرده باشم و چه نه تفاوتی در این موضوع ایجاد نمی‌شود که آدم رویش نمی‌شود بازی در برخی از آن‌ها را قبول کند».
 
وضعیت خجالت‌آور
 
پورعرب با اشاره به این که «از وضعیت امروز بازیگران باسابقه خجالت می‌کشم» گفت: «به هر حال امروزه روز عده‌ای کم‌کار شده‌اند، و البته عده‌ای هم همه‌جا، چه در نمایش خانگی، چه در سینما و چه در تمام شبکه‌های تلویزیون حضور دارند- و به قول برخی زندگی لاکچری هم دارند. اما در این میان بچه‌های قدیمی‌تری که سال‌های سال تجربه بازیگری داشتند کجا هستند؟ آیا باید چاره‌ای جز رفتن سراغ تبلیغ چایی نداشته باشند؟ آدم از این وضعیت خجالت می‌کشد»!
 
حمله به منتقدین بازیگران!
 
بازیگر «عروس» و «نرگس» و بی‌شمار فیلم دیگر در دهه‌های هفتاد و هشتاد درباره فعالیت‌های اخیرش می‌گوید که «به هر حال سن و سالم بالا رفته و دیگر نمی‌توانم نقش جوان ۲۰ ساله را بازی کنم! در عین حال توان جسمی برای بازی در فیلم‌های زیاد را هم ندارم- و البته اشتیاقی هم برای این کار ندارم. حالا دیگر قرار است کدام فیلم نظر من را به خود جلب کند؟ مگر فیلم‌ها مانند فیلم‌های قدیم هستند که ریشه‌ای داشته باشند»؟
پورعرب که البته در سریال «شهرزاد» هم بازی داشته و بنابراین مانند دیگر بازیگران این سریال پرحاشیه مورد انتقادات و اعتراضات زیادی هم واقع شده، در این مورد نیز صحبت‌های تندی ابراز می‌کند: «من هنوز بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از این سریال طلبکارم. اما درباره انتقادات موجود و این که می‌گویند بازیگران باید دستمزدهایی را که از این سریال گرفته‌اند پس دهند، اگر راست می‌گویید پول‌های اختلاس شده را به حساب بیت‌المال بازگردانید. چرا به‌دنبال دستمزد هنرمندان هستید؟ چرا کسی سراغ اینترپل را نمی‌گیرد تا پول‌های اختلاس‌شده خارج از کشور به حساب مردم بازگردد؟ چرا وقتی می‌توانید ریگی را در آسمان شکار کنید، اختلاس‌گران را به کشور برنمی گردانید؟ حالا همه زورشان به هنرمندان رسیده که از آن‌ها مطالبه کنند؟ هیچ چیز سر جای خودش نیست. کدام پول به حساب مردم بازگشته است»؟
پورعرب در این میان وضعیت هنرمندان پیشکسوت را مثال می‌زند: «رسیدگی به شرایط همه مردم در دوران بازنشستگی وظیفه دولت است اما من خودم هنوز بیمه نیستم! الحمدالله نیازی هم به جایی ندارم و همه مریضی و سرطانی را که گرفتارش شدم، هم با بودجه خودم درمان کردم. نیازی به هیچکس هم نداشتم. می‌دانستم اگر بخواهند کمک کنند، منت کارشان را بر سرم می‌گذارد»...
 

 

برچسب ها: بازیگران سینما و تلویزیون بازیگران سینماگران
ارسال نظر
آخرین اخبار