۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
تعداد بازدید: ۲۶۵۶۶۹
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از بیماران از کمبود و افزایش قیمت دارو به شدت گله‌مند هستند و مسئولان باید پیگیر باشند تا اتفاق نامناسبی در حوزه دارو و درمان کشور به وجود نیاید.
کد خبر: ۱۵۲۸۹

مهاجرات تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران/نگرانیم سلامت مردم به خطر بیفتد!

حسینعلی شهریاری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تأمین داروی ارزان برای مردم به سختی انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: به دلیل اینکه اغلب دارو‌ها و تجهیزات پزشکی گران شده، دسترسی مردم به دارو مشکل شده است.

وی بیان کرد: بسیاری از بیماران از کمبود و افزایش قیمت دارو به شدت گله‌مند هستند. مقام معظم رهبری بار‌ها بر این مسئله تأکید دارند که بیمار جز رنج بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از اساتید تمام وقت دانشگاه‌ها دیگر اساتید تمام وقت نیستند و به سمت بخش خصوصی رفتند. علاوه بر این، تعداد زیادی از پزشکان، پرستاران و اساتید پزشکی هم طی دو سال گذشته مهاجرت کردند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نگرانیم که سلامت مردم به خطر بیفتد. به همین دلیل اخیراً کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار رفع مشکلات بخش درمان و پزشکی کشور شد.

شهریاری متذکر شد: بنده مشکلات حوزه درمان کشور را به رئیس مجلس شورای اسلامی هم منعکس کردم. حرف ما این است که اگر به سرعت چاره‌ای برای رفع این مشکل اندیشیده نشود، ممکن است مشکلات اساسی در حوزه سلامت کشور به وجود آید.

وی بیان کرد: پیشرفت‌های حوزه سلامت یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است. در اوایل انقلاب مردم برای عمل‌های جراحی بسیار جزئی خود هم به خارج از کشور می‌رفتند، اما الان پیشرفت علم پزشکی ایران به حدی است که ایرانیان خارج از کشور حتی ایرانیان ساکنان آمریکا و اروپا هم برای عمل‌های جراحی خود به ایران می‌آیند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم وضعیت کشور در عرصه پزشکی تنزل پیدا کند و مردم برای دریافت خدمات پزشکی خود مانند سال‌های بسیار دور به خارج از کشور بروند. به همین دلیل ما در حال پیگیری هستیم و نگرانی‌های خود را به رئیس جمهور و رئیس مجلس منعکس کردیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان ذیربط هم به هشدار ما توجه کنند تا اتفاقات نامناسبی در حوزه دارو و درمان کشور به وجود نیاید.

برچسب ها: حسینعلی شهریاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حذف ارز ترجیحی قیمت دارو کمبود و گرانی دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار