۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید: ۱۰۸۱۵۶
گزارش خطوط درباره یکی از جنجالی‌ترین موضوعات چند ماه اخیر حوزه میراث فرهنگی؛
ماجراهای خانه پدری جلال آل‌احمد انگار دارد به نوعی پایان خوش نزدیک می‌شود. خانه‌ای در حوالی میدان خیام- که خاطرات بسیاری در فضای فرهنگی قبل از انقلاب در آن پا گرفته؛ ولی با این حال تا همین چند وقت پیش تبدیل شده بود به پاتوق معتادین و کارتن‌خواب‌های محله. بعد از انتشار گسترده گزارش‌های رسانه‌ای پرشمار درباره این اتفاق، اما حالا به نظر می‌رسد داریم به پایان داستان نزدیک می‌شویم...
کد خبر: ۱۵۴۱۵

خانه پدری جلال آل‌احمد؛ از پاتوق معتادین تا میعادگاه اهل هنر؟!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ صندوق توسعه و احیای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آغاز مرمت خانه پدری جلال آل‌احمد خبر داد. این نهاد فرهنگی هم‌چنین اعلام کرد که سرمایه‌گذار این مجموعه، محبوبه کاظمی دولابی، از جنس میراث فرهنگی است و به خوبی می‌تواند چنین پروژه‌ای را پیش ببرد.

غنی‌تر شدن سرانه فرهنگی تهران


صندوق توسعه و احیای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن اعلام آغاز عملیات مرمت مجموعه تاریخی خانه پدری جلال، سرمایه‌گذار این مجموعه، محبوبه کاظمی دولابی را از جنس میراث فرهنگی، و چهره‌ای ذی‌صلاح و توانمند در این عرصه نامید. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد- و روند مرمت در شرایطی آغاز می‌شود- که محبوبه کاظمی دولابی همین چند وقت پیش اعلام کرده بود پاکسازی و بهینه‌سازی این خانه تاریخی را به انجام رسانده و همه‌چیز برای آغاز مرمت آماده است. او البته از مشکلات و کمبودهایی در روند پیگیری امور گلایه داشت، که حالا با اعلام خبر صندوق توسعه و احیا وزارت میراث به نظر می‌رسد این کمبودها برطرف شده و به زودی شاهد اضافه شدن این خانه تاریخ‌ساز به سرانه فرهنگی شهر تهران خواهیم بود.

 آینده یک خانه تاریخی

محبوبه کاظمی دولابی می‌گوید خانه پدری جلال آل‌احمد که با ۷۵۰ متر عرصه و ۱۰۵۰ متر اعیان در خیابان خیام قرار دارد، قرار است تبدیل به فضاهای فرهنگی هنری متعددی- از جمله نگارخانه، اتاق موزه، کافه کتاب، کافه هنر و فضاهای فرهنگی دیگر باشد.
فضایی که محبوبه کاظمی دولابی پیش‌تر هم ابراز امیدواری کرده بود تحت حمایت ویژه شهرداری تهران و البته وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و ارشاد تبدیل به یک پاتوق فرهنگی هنری فاخر برای اهالی فرهنگ و هنر شود...

برچسب ها: میراث‌فرهنگی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی
ارسال نظر
آخرین اخبار