۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۱۶۴۳۷۵
گزارش اختصاصی خطوط از تعطیلی یک جشنواره‌ سینمایی به خاطر کرونا
در شرایطی که به نظر می‌رسید کابوس کرونا دست از سر سینما و سالن‌های نمایش‌دهنده محصولات هنر هفتم برداشته؛ انتشار اخباری درباره تعطیلی یک جشنواره سینمایی حکایت از این دارد که کابوس هنوز برطرف نشده و سایه کرونا هنوز و هم‌چنان تهدیدکننده است.
کد خبر: ۱۵۵۴۳

بازگشت کابوس کرونا به دنیای سینما
 
تعطیلی جشنواره شانگهای مهم‌ترین جشنواره چین!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ انتشار اخباری درباره لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا بسیاری از سینماگران و سینمادوستان را دوباره به یاد روزهای کابوس‌واری انداخته که در دو سال اخیر سینمای جهان با آن درگیر بود. روزهایی که با تعطیلی سالن‌های سینما و لغو پشت سر هم جشنواره‌های سینمایی به یادها مانده- که حتی فستیوال‌های بزرگی چون کن و برلین هم از آن در امان نماندند و یک برگزاری محدود و مجازی را به تجربه نشستند. حالا اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که جشنواره شانگهای ظاهرا از آن کابوس رهایی نیافته و یک بار دیگر اتفاقات و تعطیلی‌های سال گذشته را تجربه خواهد کرد...
 
تعطیلی یک جشنواره
 
ساعاتی پیش رسانه‌های سینمایی خبر دادند که به دلیل بحرانی‌تر شدن اوضاع کرونایی چین، جشنواره شانگهای که مهم‌ترین جشنواره این کشور است امسال تعطیل خواهد شد و دوره آتی آن در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد. خبر لغو بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم شانگهای در سال جاری و برگزاری آن در سال ۲۰۲۳ را نشریه سینمایی ورایتی به نقل از دبیرخانه جشنواره شانگهای منتشر کرده است. به گفته این نشریه برگزارکنندگان جشنواره فیلم شانگهای در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که به دلیل ادامه تبعات و تأثیرات همه‌گیری ویروس جدید کرونا، کمیته برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای تصمیم گرفته بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را که قرار بود در ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شود، به سال آینده موکول کند.
 
تعطیلی کرونایی در فضای رسانه‌ای دنیا
 
دیگر نشریات و سایت‌های سینمایی نیز در ساعات گذشته به طور گسترده به تعطیلی جشنواره شانگهای در سال 2022 پرداخته‌اند. روزنامه هالیوودریپورتر با اشاره به برگزاری جشنواره کن و اتفاقی به بزرگی جام جهانی فوتبال در سال جاری، تصمیم برای لغو کامل جشنواره فیلم شانگهای را در سال جاری میلادی نشانه‌ای از مشکلات ادامه‌داری عنوان کرده است که صنعت فیلم چین در حال حاضر تحت تاثیر آن به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
تعطیلی این جشنواره هم‌چنین از نگاه رسانه‌های غربی در راستای مشکلات دامنه‌دار و سریالی این جشنواره در دو سال و چند ماه کرونایی اخیر عنوان شده است. جشنواره‌ای که اول بار در سال ۲۰۲۰، پس از تعطیلی پنج ماه و نیمه سینماهای چین اولین تاخیر را تجربه کرد و تاریخ برگزاری‌اش را از ژوئن به اوت منتقل کرد. بار دیگر این اتفاق در سال ۲۰۲۱ رخ داد- که برگزارکنندگان این رویداد تصمیم گرفتند تاریخ برگزاری جشنواره را به ماه جولای منتقل کنند. البته به رغم تمایل برگزارکنندگان جشنواره شانگهای این بار این جشنواره، با وجود محدودیت‌های قابل توجه سفر، در زمان معمول خود در ماه ژوئن برپا شد.
رویترز هم درباره تعطیلی جشنواره شانگهای نوشته که «برخلاف اقتصاد چین- که پس از گذر از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به سرعت به شرایط عادی بازگشت، سینمای چین به رغم این که در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از آمریکا پیشی گرفت و به بزرگترین بازار جهانی سینما تبدیل شد، اما، با ورود نوع دلتای کووید-۱۹ دوباره به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و تمام دستاوردهایش را در دو سال رکود سینمای آمریکا به یکباره از دست داد. سینمای چین امسال هم تحت تاثیر قرنطینه سفت و سختی قرار گرفته که شانگهای به عنوان بزرگترین شهر چین و پایتخت اقتصادی آن از آوریل امسال با آن درگیر بوده است»...
 

برچسب ها: کرونا واکسن کرونا قرنطینه کرونایی
ارسال نظر
آخرین اخبار