۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
تعداد بازدید: ۱۲۴۹۵۰
گزارش خطوط از تغییر مسیر برنامه‌های استعدادیابی در صداوسیما
پخش برنامه‌ای مانند «عصر جدید» در تلویزیون اولین گام صداوسیما در تولید برنامه‌هایی بود که در دنیا به نام شوهای استعدادیابی» شناخته می‌شوند- و به همین دلیل هم با استقبال مواجه شد و بینندگان پرشماری به دست آورد. این روزها اما اتفاقاتی در صداوسیما و به خصوص در شبکه سه سیما در حال وقوع است که می‌تواند جایگاه «عصر جدید» و احسان علیخانی به عنوان تک چهره برنامه‌های استعدادیابی را با چالش مواجه کند...
کد خبر: ۱۵۶۲۵

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ این روزها انتشار فراخوان جلب شرکت‌کننده برای برنامه‌ای به نام «قهرمان» توجهات را یک بار دیگر متوجه جایگاه برنامه‌ای به نام «عصر جدید» و برنامه‌سازی به نام احسان علیخانی کرده است. دو برند معتبر برنامه‌های استعدادیابی وطنی- که حالا با انتشار فراخوان جلب شرکت‌کننده برای برنامه استعدادیابی «قهرمان» جایگاه‌شان آشکارا به خطر افتاده- و به همین دلیل هم در رسانه‌های رسمی و غیررسمی شاهد انواع و اقسام اخبار و شایعات و تحلیل‌هایی هستیم که ادعا دارند با تولید برنامه «قهرمان» پایان کار احسان علیخانی در شبکه سه رقم خواهد خورد و «عصر جدید» تعطیل خواهد شد. این در حالی است که در هفته‌های اخیر برنامه «عصر جدید» به اوج رسیده- و با توجه به سرند مرحله به مرحله شرکت‌کنندگان به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.
 
«قهرمان» علیه احسان علیخانی
 
در روزهای اخیر یک مسابقه جدید استعدادیابی اعلام کرده که به زودی فراخوان خود را منتشر خواهد کرد. این مسابقه جدید استعدادیابی که قرار است به نام «قهرمان» روی آنتن برود، به گزارش رسانه‌های فرهنگی نزدیک به صداوسیما برنامه استعدادیابی تازه شبکه سه سیما خواهد شد.
«قهرمان» که در حوزه رشته‌های مختلف ورزشی طراحی شده- و شرکت‌کنندگانش قرار است در طول برنامه با چالش‌های متفاوتی مواجه شوند؛ بنا به گفته سازندگان این برنامه از نمونه‌های موفق خارجی گرفته شده و قرار شده که شرکت‌کنندگان در چالش‌هایی حضور یابند که در نهایت نیرو، سرعت عمل و استقامت شرکت‌کنندگان مورد ارزیابی قرار گیرد. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدحسین سعادتی و کارگردانی محمد پیوندی به زودی فراخوان نخست خود را منتشر خواهد کرد- و پس از آن هم با عبور از مرحله راستی‌آزمایی مرحله اول آن با حضور ۴۰۰ نفر آغاز خواهد شد.
 
قطار شوهای استعدادیابی
 
از آن روزهایی که مد تولید برنامه‌های استعدادیابی در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده؛ شاهد انتشار اخبار و شایعات- و البته هر از چندی هم اجرای یک سری برنامه‌های استعدادیابی در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم. حرکتی که با برنامه نوروزی «آقای گزارشگر» در سال ٩٣ از شبکه سه آغاز شد و پس از آن هم با حضور احسان علیخانی در برنامه استعدادیابی «عصر جدید»، انتشار اخباری درباره اجرای یک برنامه استعدادیابی در شبکه پنج توسط بهروز افخمی، مسابقه «فوتبالی‌ها» در شبکه دو و «ستاره‌ساز» در شبکه سه ، اجرای برنامه استعدادیابی «هنرپیشه» در شبکه نسیم، مسابقه استعدادیابی «بندبازی» و سپس «آوای جادویی» در شبکه نمایش خانگی ادامه یافته است. «قهرمان» احتمالا تلاشی دیگر در این زمینه خواهد بود- که البته بیش از این که بتواند به موفقیتی در حد و اندازه «عصر جدید» دست یابد، با این امکان پررنگ دست و پنجه نرم می‌کند که فرجام دیگر برنامه‌های استعدادیابی سیما برایش تکرار شود و در پی ماندن و تثبیت خود باشد. این که این برنامه در این بین به کدام اردوگاه تعلق خواهد داشت و چه نوع حضوری را به ثبت خواهد رساند، تا چند ماه دیگر مشخص خواهد شد!
 
 
 

برچسب ها: سازمان صدا و سیما صدا و سیما صداوسیما سازمان صداوسیما عصر جدید احسان علیخانی
ارسال نظر
آخرین اخبار