۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
تعداد بازدید: ۱۱۷۶۸۲
گزارش خطوط از آغاز کنسرت‌های همایون شجریان در تهران
تعطیلی دو سال و چند ماهه کنسرت‌های موسیقی در تهران در کنار این واقعیت که حدود دو سال قبل از شیوع کرونا در ایران نیز همایون شجریان از برگزاری کنسرت در تهران باز مانده بود، می‌تواند به معنای دوری چهار ساله همایون شجریان از استیج‌های موسیقی تهران باشد. طلسمی که هواداران و دوستداران یادگار خسروی آواز ایران را در این مدت بسیار آزار داده- و بنابراین انتشار هر نوع خبری درباره احتمال شکستن این طلسم با استقبال گرم هواخواهان این خواننده مواجه می‌شود. نمونه‌اش همین خبری که در یکی دو روز اخیر منتشر شده- و حکایت از این می‌کند که به زودی همایون شجریان را در تهران روی استیج خواهیم دید.
کد خبر: ۱۵۶۲۹


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ بعد از اعلام غیررسمی پایان کرونا در ایران، همایون شجریان به عنوان یکی از خوانندگان پرطرفدار و پرکار موسیقی ایران بازگشت پرقدرتی به صحنه داشته و به جبران دوری دو سال و چند ماهه‌اش از صحنه‌های موسیقی- به خاطر کرونا- دست به اجراهای پرتعدادی در ماه‌های اخیر زده است. این فعالیت‌ها که در قالب ترکیب جدیدی از گروه موسیقی «سیاوش» آغاز شده، با برگزاری یک تور موسیقایی عظیم در کشورهای مختلف اروپایی آغاز شده و حالا در ادامه روند برگزاری کنسرت‌های «سیاوش» به تهران رسیده است.
 
همایون در اروپا
 
همایون شجریان برای جبران دوری دو سال و چند ماهه‌اش از اجراهای زنده موسیقی، از آغاز بهار ۱۴۰۱ در کشورهای بلژیک، فرانسه و هلند روی صحنه رفته است. این مجموعه کنسرت‌ها که اولین کنسرت‌های همایون شجریان بعد از شیوع کرونا بوده- که باعث شده بود این خواننده در این دو سال غیر از یک اجرای پرحرف و حدیث و پر از اما و اگر آنلاین اجرای دیگری نداشته باشد- در قالب جدیدی از گروه موسیقی سیاوش که همایون شجریان پایه‌گذاری کرده است، روی صحنه آمده بود و حالا قرار است در ایران نیز پی گرفته شود. در واقع همایون شجریان- که در این مدت هنوز اطلاعات دقیقی درباره کنسرت‌هایش در اروپا منتشر نکرده- این کنسرت‌ها را به عنوان پیش‌درآمدی برای برگزاری کنسرت‌های فصل تازه فعالیت‌هایش عنوان کرده است.
 
همایون در تهران
 
البته دوری همایون شجریان از صحنه در تهران به مراتب بیشتر از دوری کرونایی اوست- و در واقع این خواننده از سال ۱۳۹۷ به این سو در تهران روی صحنه نرفته است. حالا اما خود همایون شجریان اعلام کرده که این خواننده به زودی به این طلسم چهار ساله پایان خواهد داد.
همایون شجریان در این زمینه در فضای مجازی نوشته که گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان که در چند ماه گذشته در بلژیک، هلند، فرانسه و امارات روی صحنه رفته بود، از تیر امسال در تهران نیز روی صحنه خواهد رفت. ایخ خواننده هم‌چنین با اشاره به این که «جزییات دقیق و تاریخ نهایی کنسرت به همراه مشخصات سایت تهیه بلیت در چند روز آینده اعلام خواهد شد» گفته که «کنسرت تهران قطعا از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد».

برچسب ها: کنسرت موسیقی پاپ کنسرت‌های موسیقی ایرانی کنسرت زنده برگزاری کنسرت کنسرت موسیقی کنسرت همایون شجریان شجریان
ارسال نظر
آخرین اخبار