۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
تعداد بازدید: ۸۵۴۸۹
بافت ساختمان‌های تاریخی لاهیجان مرمت می‌شود.
کد خبر: ۱۵۶۷۹

بافت تاریخی لاهیجان احیاء می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان با اعلام این خبر گفت: در نشست مشترک با شهردار لاهیجان درباره مرمت ساختمان‌های تاریخی واقع در میدان شهدای شهر لاهیجان توسط شهرداری بحث و بررسی شد و باتوجه به اهمیت این میدان در منظر بصری بافت شهری لاهیجان در اولویت مرمت قرار گرفت.
ولی جهانی افزود: لاهیجان به لحاظ برخورداری از بافت تاریخی شهری، پیشینه عمیق در حوزه میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و همچنین نقش پررنگ در حوزه صنعت گردشگری استان گیلان از ظرفیت گسترده‌ای در رشد و توسعه گردشگری استان گیلان برخوردار است.
وی با اشاره به اقدامات و کاوش‌های باستان شناسی در تپه پنج پیران لاهیجان و اقداماتی که تاکنون در این منطقه انجام شده است گفت: مقرر شد با هماهنگی و برگزاری نشست‌های تخصصی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان سایت موزه قبور دوره‌های مختلف اسلامی در این منطقه تاریخی در دستورکار قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: بررسی مشکلات و معضلات مربوط به طرح تفصیلی شهر لاهیجان به ویژه در مناطق محدوده بافت تاریخی این شهر از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
در پایان این نشست از تعدادی از کارکنان شهرداری لاهیجان که در برگزاری جشنواره ها، همایش ها، حفاظت و صیانت از آثار تاریخی این شهر و همچنین معرفی و آموزش در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات شایان توجهی داشتند تقدیر و تشکر شد./ صدا و سیما

 
ارسال نظر
آخرین اخبار