۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۴۴۷۴۰۸
حسینی شاهرودی در گفتگو با خطوط:
کالا‌های قاچاقی که وارد کشور می‌شود، بعضاً تقلبی هستند و تجهیزات دست دوم و سوم را روی محصولات نصب می‌کنند، اما با این حال کالا‌های تولید داخل ایران از نظر قیمت کمتر از کالا‌های قاچاق است.
کد خبر: ۱۵۷۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران با اشاره به ورود کالاهای قاچاق به کشور، گفت: کالای قاچاقی که وارد کشور می شود، عوارض گمرکی ندارد، مالیات نمی دهد، گارانتی و خدمات پس از فروش هم ندارد و لذا هزینه هایش به شدت پایین است، بعضا این کالاها تقلبی هستند و تجهیزات دست دوم و سوم را روی محصولات نصب می‌کنند چراکه تعهدی در قبال آن ندارند، اما با این حال کالاهای تولید داخل ایران از نظر قیمت کمتر از این کالاهای قاچاق است.

مردم نمی دانند کالایی که می خرند اصل است یا تقلبی!

حسینی شاهرودی ادامه داد: رییس جمهور در خصوص وضعیت قاچاق دستوراتی داده اند اما ما هنوز اثرات آن را ندیده ایم و اگر کاهش لوازم قاچاق را در بازار ببینیم می توانیم عِلم بر این پیدا کنیم که از ورود کالای قاچاق که به ضرر اقتصاد کشور، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است، جلوگیری می‌شود. مردم بعضا به اعتبار برند، کالای قاچاق را خریداری می‌کنند اما نمی دانند کالایی که می خرند اصل است یا تقلبی. بنابراین امیدواریم با دستور رییس جمهور، همتی در دستگاه های نظارتی و گمرکات برای مبارزه با قاچاق شاهد باشیم.

دستور رئیس‌جمهور هنوز اثر ندارد

تاثیر تورم بر قیمت لوازم خانگی داخلی

دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران با اشاره بر تاثیر تورم بر قیمت لوازم خانگی داخلی، گفت: با وجود تورمی که در فلزات و مس به عنوان مواد اولیه تولید لوازم خانگی و یا افزایش قیمت ارز برای تامین بعضی از قطعات که ساخت داخل را نداریم، اما بنابر اعلام وزارت صنایع، تورم در حوزه لوازم خانگی 23 درصد کمتر از سایر تولیدات بوده است.

افزایش مشروط صادرات لوازم خانگی

حسینی شاهرودی در پایان خاطرنشان کرد: این پتانسیل در تولیدکنندگان هست که 100 درصد نیاز داخل را فراهم کنند و در جلسه ای که با وزیر صمت داشتیم، این تعهد توسط تولیدکنندگان و هم وزارت صنعت داده شد که مسیر صادرات را هموار کند و تا 1404 سقف تولید را از 16 میلیون قطعه به 25 میلیون برسانیم. یعنی 5 میلیون صادرات محور خواهیم شد که حرکت بزرگی در حوزه صنعت و صادرات و تامین ارز برای کشور خواهد بود مشروط بر اینکه موانع تولید و صادرات برداشته شود و حوزه قاچاق را ساماندهی کنیم.

 

 

برچسب ها: دستور رئیس‌جمهور اثر ندارد تاثیر تورم قیمت لوازم خانگی داخلی
ارسال نظر
آخرین اخبار