۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۷۷۴۶۶
پیگیری خطوط درباره ماجراهای دنباله‌دار ستاد امر به معروف و سینمای ایران- و کارکردهای مثبت و منفی سانسور
در تمام این سال‌ها بارها و بارها از توقیف‌ها و سانسورهای سلیقه‌ای و غیرمنطقی سخن به میان آمده- و حتی کارشناسان پرتعدادی ادعا کرده‌اند که سانسور و توقیف در بیشتر مواقع به عنوان نقض غرض عمل کرده و در واقع به ضد خود تبدیل می‌شود. ادعایی که حالا به مصداق «شاهد از غیب رسید» توسط مسعود اطیابی، کارگردان شماری از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ایران نیز مورد اشاره قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۵۷۱۰


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ مسعود اطیابی که این روزها دو فیلم «دینامیت» و «انفرادی» را بر پرده سینماها دارد، از استقبال ستاد امر به معروف از نسخه سانسور نشده فیلم «دینامیت» خبر داده است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که ستاد امر به معروف همین چند روز پیش از فیلم «دینامیت» به شدن انتقاد کرده و حتی خواستار ضرر و زیان بابت تولید چنین فیلمی شده بود. حالا اما با توجه به ادعای اطیابی به نظر می‌رسد آن‌چه ستاد امر به معروف را آزرده کرده بود، نسخه سانسور شده «دینامیت» بود که نتوانسته بود مفاهیم و پیام‌های فیلم را انتقال دهد- و این دقیقا همین ادعایی است که سیدمسعود اطیابی هم بارها و بارها رسانه‌ای کرده و گفته بود که فیلمش بدون سانسور مفاهیم مورد نظرش را بهتر انتقال می‌دهد...
 
از شکایت تا حمایت
 
روز گذشته سیدمسعود اطیابی خبر از استقبال ستاد امر به معروف از نسخه سانسور نشده «دینامیت» داد و گفت که مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر پس از تماشای بعضی سکانس‌های حذف شده‌ این فیلم معتقد بودند سانسور به محتوای فیلم «دینامیت» آسیب زده است. ادعایی که با توجه به نامه‌ای که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هفته گذشته به معاون دادستان کشور نوشته و درباره دو فیلم سینمایی «دینامیت» و «گشت ۳» گفته بود که این دو فیلم به شکل سخیفی به تخفیف، تحقیر و تمسخر امر به معروف و نهی پرداخته‌اند، حاشیه‌ساز و جنجالی می‌توانست باشد. به خصوص که در آن نامه جنجالی دبیر ستاد امر به معروف ضمن اعلام جرم خواسته بود که «وزارت ارشاد لااقل به میزان فروش دو فیلم مذکور منابع مالی جهت تولید فیلم فاخر و رسانه‌ای با هدف جبران مافات و تعظیم فریضتین الهی در اختیار ستاد قرار دهد». حالا اما به ادعای کارگردان یکی از این دو فیلم، دست‌اندرکاران ستاد امر به معروف بعد از تماشای نسخه سانسور نشده فیلم «دینامیت» نظرشان تغییر کرده و حتی خواستار ساخت سری دوم آن هم شده‌اند.
اطیابی کارگردان «دینامیت» می‌گوید که «اخیرا در جلسه‌ای با مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخش‌هایی از 27 دقیقه قسمت‌های سانسورشده‌ این فیلم را برای آن مسئولان نمایش دادیم- که دوستان با من هم‌نظر بودند که این 27 دقیقه باعث شده بود محتوای اصلی فیلم گرفته شود و نسخه کامل‌تر فیلم محتوای درست‌تری داشته است».
 

برچسب ها: فیلم انفرادی فیلم دینامیت مسعود اطیابی امر به معروف نهی از منکر
ارسال نظر
آخرین اخبار