۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
تعداد بازدید: ۱۰۴۴۳۲
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امسال برای متروی تهران ۶۰۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که از این رقم ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت و ۲۵۰۰ میلیارد تومان از منابع بودجه‌ای شهرداری تهران تخصیص پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۸۱۵

افزایش یافتن سرعت تکمیل خطوط مترو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شفیعی در مراسم بهره برداری از ایستگاه ۱۷ شهریور مترو افزود: ۳۱ هزار میلیارد تومان نیز زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، تفاهم‌نامه‌ای نیز شهرداری با گروه مپنا برای ساخت کامل یکی از خطوط منعقد کرده که امیدواریم این وعده‌ها نیز به زودی محقق شود و سرعت تکمیل خطوط مترو افزایش پیدا کند.

شفیعی درباره ایستگاه ۱۷ شهریور هم گفت: این ایستگاه در منطقه شرقی بازار تهران و در مرز دو منطقه ۱۲ و ۱۴ قرار دارد و اهمیت بسیار زیادی در حوزه تسهیل تردد شهروندان منطقه دارد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: افتتاح ۷ ایستگاه برای سال جاری و پایانه‌ها و ورودی‌های متعدد و تکمیل نواقص گذشته همگی در دستور کار قرار گرفته و براساس تاکید شهردار تهران ایستگاه‌ها به صورت کامل و بدون هیچ نقصی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: امروز متروی تهران جزو مترو‌های پیش‌رو در دنیاست به شکلی که از ۲۱۵ شهر دارای مترو، تهران از نظر هزینه بهره‌برداری و کرایه مسافر ارزان‌ترین مترو قلمداد می‌شود؛ اما از نظر طول شبکه و تعداد ایستگاه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ متروی اول قرار گرفته است. شفیعی با اشاره به استانداردسازی آسانسور‌های ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و افزود: سازمان استاندارد باید همکاری داشته باشد تا شاخص‌های استاندارد ویژه آسانسور‌های مترو را تدوین کند و بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم و امیدواریم این روند سرعت پیدا کند./ صدا و سیما

 
ارسال نظر
آخرین اخبار