۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۸۰۰۲۲
عربستان این روزها تمامی رویاهای خود را برای تشکیل خاورمیانه جدید بر باد می‌بیند از این جهت است که با مقامات مختلف در جهان در ارتباط با تحولات غزه در حال مذاکره است.
کد خبر: ۱۵۸۱۷

 

 

پایگاه خبری تحلیلی خطوط:  علت چنین اقداماتی از سوی حماس را هم باید  در عادی‌سازی رابطه بین رژیم‌های عربی و اسرائیل مورد بررسی قرار داد. چنین اقداماتی از سوی اعراب به خصوص عربستان در شکل‌گیری عملیات طوفان‌الاقصی بی‌تاثیر نیست، عملیات این پیام را دارد که عادی‌سازی مناسبات دولت‌های عربی و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند امنیت پایدار را برای اسرائیل به وجود آورد. عربستان این روزها تمامی رویاهای خود را برای تشکیل خاورمیانه جدید بر باد می‌بیند از این جهت است که با مقامات مختلف در جهان در ارتباط با تحولات غزه در حال مذاکره است. آنچه تعیین کننده است اراده مقاومت و تکیه جوانان فلسطینی بر امکانات بومی برای تغییر معادلات به سود ملت فلسطین است. حماس  در عملیات طوفان الاقصی بیش از پنج هزار موشک نقطه‌زن  را به سوی مراکز راهبردی و استراتژیک اسرائیل در عمق اراضی اشغالی پرتاب کرده که این مورد نشان می‌دهد شرایط در غزه به نفع فلسطین است. چرا که عملا اسرائیلی‌ها برای برون رفت از شوکی که با آن روبرو شده‌اند  دائما با آمریکایی‌ها در تماس هستند و چند مقام امنیتی و نظامی آمریکا بعد از این تماس‌ها در اسرائیل حاضر شده و اعلام کرده‌اند که  سلاح‌های این رژیم را برای جنگ با حماس تامین خواهند کرد.  از این روست که باید گفت این طوفان معادلات را تغییر داد و اکنون معادلات میدانی و سیاسی در آینده نزدیک به سود محور مقاومت و ملت فلسطین است و رژیم صهیونیستی  تحت تاثیر این تحولات به زودی وارد دوران بدی خواهد شد که می‌تواند باعث افزایش نارضایتی‌های داخلی و تشدید اختلاف شود. آماده‌باش رزمندگان حزب‌الله لبنان برای ورود احتمالی به عرصه جنگ نشان می‌دهد که اگر عملیات طوفان الاقصی ادامه یابد این عملیات از حوزه اراضی اشغالی خارج و گستره بیشتری را در منطقه در برخواهد گرفت و در حقیقت عملیات طوفان الاقصی آینده منطقه را رقم خواهد زد. از این روست که تل‌آویو در ورود نظامی و رسمی به غزه تعلل می‌کند چرا که از قرار معلوم شناختی که از حماس داشته اشتباه بوده و این احتمال وجود دارد که تمام احتمالات آن‌ها از توان حزب‌الله نیز اشتباه باشد.

حسن هانی‌زاده

 

برچسب ها: #عربستان طوفان الاقصی فلسطین اشغالی مقاومت فلسطین عادی سازی روابط اسرائیل با عربستان رژیم صهیونیستی اسرائیل جنگ اعراب با اسرائیل خاور میانه
ارسال نظر
آخرین اخبار