۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
تعداد بازدید: ۳۶۱۵۶۴
حسینی صدر گفت: از مصوبات امید بخش سفر استاندار خیلی خوشحال شدم و از اینکه شورای برنامه ریزی شهرستان و مسوولان شهرستان توانسته اند اطلاعات خوب و دقیقی را در اختیار شورای برنامه ریزی استان و استاندار محترم قرار دهند و زمینه تصویب ان‌ها را فراهم کنند، شکرگزار خدای متعال هستم .
کد خبر: ۱۵۸۲۰

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

بعد از سفر استاندار محترم و هیات همراه به شهرستان خوی و تصویب بیش از صد مصوبه در حوزه های مختلف برای رفع مشکلات و توسعه شهرستان خوی، با آقای دکتر صدر (نماینده مردم خوی و چایپاره در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی) همکلام و نظرشان را در مورد این سفر و خاطراتی که از سفرهای استانداران سابق به شهرستان خوی داشتند، جویا شدیم که خلاصه اش را در ذیل می آوریم:

نگاه دکتر صدر به سفر استاندار

دقیق یادم است که با استانداران مختلف اعم از آقایان  قربانی،  جلال زاده و  سعادت در خصوص مصوبات سفر قبل از ماموریت شان به خوی به تفاهمات خوبی می رسیدیم و این برادران بطور کامل، به درستی و ضرورت درخواست های ما اذعان می کردند. اما بعد از سفر در خصوص تصویب نهایی این تفاهم ها با مشکل مواجه می شدیم و علت آن هم سیطره و تسلط نمایندگان ارومیه و برخی شهرها بر استاندار بود و هر چه استاندار ضعیف تر بود، بیشتر تاثیر می پذیرفت و به قول هایش عمل نمی کرد.

برای مثال: آقای جلال زاده بعد از قطعی شدن زمان و برنامه افتتاح  مرز رازی تمام تلاش خود را بکار برد تا مانع افتتاح و شروع فعالیت مرز رازی شود. هر چند که نتوانست مانع کار شود و مرز رازی با حضور وزرای خارجه و مقامات مهم کشوری و نظامی و اقتصادی دو کشور  ایران و  ترکیه به خوبی و خوشی افتتاح شد و کارش را آغاز کرد.

نگاه دکتر صدر به سفر استاندار

اما استاندار فعلی، جناب آقای  معتمدیان با حضور غیر تشریفاتی و عمل گرایانه و بی تکلف خود در خوی و مصوبات ارزشمندی که با حضور و موافقت ایشان به عمل آمد، نشان داد که:

اولا: از اقتدار کافی برخوردار است

ثانیا: مصالح ملی را بر دلخوشی های اشتباه برخی مقامات منطقه ای ترجیح می دهد و بیشتر دنبال رضایت مردم است.

ثالثا: اولویت ها و مزیت های نسبی و ظرفیت ها و مشکلات منطقه را می شناسد و بر آنها اشراف دارد و جایگاه قانونی خود و سایر مسوولان را بخوبی می داند.

رابعا: به نظر می آید که مصوبات سفر تشریفاتی نیست و عملیاتی خواهد شد.

ساده بگویم: من از سفر استاندار محترم و مصوبات امید بخش سفر خیلی خوشحال شدم و از اینکه شورای برنامه ریزی شهرستان خوی و مسوولان این شهرستان توانسته اند اطلاعات خوب و دقیقی را در اختیار شورای برنامه ریزی استان و استاندار محترم قرار دهند و زمینه تصویب انها را فراهم کنند، شکرگزار خدای متعال هستم و برای این برادران آرزوی توفیق دارم.

 

برچسب ها: استاندار شهرستان خوی مرز رازی ایران ترکیه مصالح ملی
ارسال نظر
آخرین اخبار