۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
تعداد بازدید: ۱۶۸۷۲۵
بعد از حضور موفق در جشنواره سینمایی کن؛ فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی در یک جشنواره درجه الف دیگر حضور پیدا می‌کند. این فیلم که در فستیوال کن توانست جایزه فیپرشی یا جایزه منتقدان بین‌المللی را به دست آورد، در جشنواره مونیخ نیز برای کسب یک افتخار سینمایی رقابت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۸۲۴

سفر دور و دراز نوید و ترانه- از کن به مونیخ!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی و بازی ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، پیمان معادی، سعید پورصمیمی و فرهاد اصلانی برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم مونیخ‌ انتخاب شده است.
 
روز گذشته نشریه اینترنتی ورایتی و نشریه سینمایی سینه‌اسکرین اعلام کردند که «برادران لیلا»ی سعید روستایی در بخش رقابتی جشنواره مونیخ امسال- که به نام «سینه‌مسترز» برگزار می‌شود- حضور پیدا می‌کند. این فیلم در کنار شماری از بهترین فیلم‌های ماه‌های اخیر- که از آثار شاخص جشنواره کن امسال نیز بودند- در جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت.
جشنواره فیلم مونیخ که برای اولین بار بعد از سال کرونایی ۲۰۱۹ به شکل کامل و طبق برنامه همیشگی خود برگزار می‌شود؛ امسال فیلم‌های مهمی را برای رقابت در بخش مسابقه اصلی خود انتخاب و دعوت کرده است. در جشنواره مونیخ امسال، در بخش‌های مختلفی که برگزار خواهد شد، ۱۲۰ فیلم از ۵۲ کشور دنیا حضور خواهند داشت- که ۳۵ فیلم از این میان اولین نمایش بین‌المللی خود را تجربه می‌کنند.
جشنواره فیلم مونیخ که در سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاین و در سال ۲۰۲۱ نیز با کاهش برنامه‌های اصلی خود برگزار شد؛ امسال قرار است با فیلم «کورساژ» ساخته ماری کروتزر که در بخش نوعی نگاه کن ۲۰۲۲ برنده جایزه بازیگری شد، افتتاح شود. فیلم «کورساژ» در بخش رقابتی «سینه‌مسترز» فستیوال در کنار فیلم‌هایی چون «برادران لیلا»ی سعید روستایی، «آرامش» آلبرت سرا، «هشت کوهستان» اثر مشترک شارلوت واندرمیرش و فلیکس ون گرونیگن و «واسطه»ی هیروکازو کورئیدا برای دریافت جایزه رقابت خواهد کرد.
درباره فیلم «برادران لیلا» به این نکته نیز باید اشاره کرد که این فیلم قرار است در روزهای ۲۴ و ۲۶ ژوئن (۳ و ۵ تیر ۱۴۰۱) در جشنواره به نمایش دربیاید. گفتنی است که جشنواره مونیخ بین روزهای ۲۳ ژوئن تا ۲ جولای (۲ تا ۱۱ تیر ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.
 
 

برچسب ها: جشنواره فیلم کن برادران لیلا سعید روستایی نوید محمدزاده نوید محمد زاده ترانه علیدوستی ترانه
ارسال نظر
آخرین اخبار