۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۲۱۴۲۰۹
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفتگو با خطوط تاکید کرد:
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از انحصار در تولید و جلوگیری از واردات خودرو گفت: باید به حق مردم احترام بگذارند و مردم برای استفاده از خودرو داخلی یا خارجی حق انتخاب داشته باشند.
کد خبر: ۱۵۸۵۶

استفاده از خودرو داخلی یا خارجی، حق مردم/مصوبه‌ واردات خودرو هیچ تاثیری در روند انحصار ندارد!
خودروساز ایرانی ۲ ستاره، خودروساز‌های بین المللی ۷ ستاره دارند!


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به موضوع واردات خودرو مصر بودیم گفت: باید به رانت و انحصار در خودرو پایان داده شود تا تکلیف آن برای همیشه روشن شود.
احمد علیرضابیگی با انتقاد شدید از انحصار در تولید و جلوگیری از واردات خودرو گفت: باید به حق احترام مردم احترام بگذارند و مردم برای استفاده از خودرو داخلی یا خارجی حق انتخاب داشته باشند.
وی به تشریح روند واردات خودرو پرداخت و گفت: مجلس شورای اسلامی بر واردات خودرو اصرار داشت، اما در نتیجه مخالفت شورای نگهبان، پیشنهاد دولت به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.
عضو کمیسیون شورا‌ها و سیاست داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: به هر جهت مجمع تشخیص می‌دانست که مصوبه مجلس می‌بایست کمی تغییر کند و در نهایت مجمع پس از اعمال برخی اصلاحات، بر واردات خودرو تاکید و مصوبه را تصویب کرد تا واردات خودرو لازم الاجرا شود.
وی با اعلام اینکه در چهار چوب صادرات قطعات یدکی و خودرو، می‌بایست امکان واردات خودرو فراهم شود، گفت: صادرکنندگان خودرو که خودروسازان هستند، قرار شد واردکننده خودرو هم باشند، اما نکته مهم این بود که به هر میزان خودرو صادر می‌کردند، به همان اندازه واردات خودرو اتفاق بیفتد، مصوبه‌ای که هیچ تاثیری در روند انحصار نمی‌توانست داشته باشد.
علیرضا بیگی از بی فایده بودن مصوبه واردات خودرو خبرداد و گفت: این مصوبه صرفاً از این جهت بود که مردم حق انتخاب داشته باشند و بعد هم این حق انتخاب خودروساز را وادار کند تا در استاندارد‌های خود تجدید نظر کند که در عمل هیچکدام اتفاق نیفتاد.
وی از فضای نامناسب در مدیریت خودرو انتقاد کرد و گفت: وقتی دولت یا سیستم وابسته به دولت خودرو تولید می کند، مدیریت بازار هم با دولت خواهد بود در نتیجه استانداردهایش را نیز خودش تعیین می‌کند و به آنجا می‌رسد که خودرو‌های بی کیفیت داخلی، در تعداد ستاره نیز نتوانسته به عدد قابل توجهی برسد.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بسیاری از خودرو‌های داخلی 2 ستاره دارد، گفت: خودروساز ایرانی در قیاس با خودروساز‌های جهانی و بین المللی که 7 ستاره دارند، از درجه پایینی برخوردار است، زیرا برخی از تولیدات خودروساز‌های ما تازه توانسته اند 2 ستاره به خود اختصاص دهند.
وی با تاکید بر اینکه تحریک بازار می‌تواند در افزایش تولید، خدمات پس از فروش، بهبود کیفیت و دیگر گزینه‌ها موثر باشد، گفت: برای بهبود تولید خودرو باید گام‌های بزرگی برداشته شود و تحرکاتی که از سوی نمایندگان صورت می‌گیرد، یک گام کوچک یا بهتر بگوییم گام اولیه است.

برچسب ها: عرضه خودرو واردات خودرو خودرو سایپا ایران خودرو نماینده مجلس احمد علیرضابیگی
ارسال نظر
آخرین اخبار