۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۷۴۹۴۸
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: نظارت بر قیمت دارو و واکسن از این‌جهت مهم است که در صورت بالا بودن قیمت، دامدار خریداری نمی کند و بیماری گسترش می یابد.
کد خبر: ۱۵۸۶۷

دامپزشکی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛  سید محمد آقا میری گفت: سازمان دامپزشکی در تنظیم بازار نقشی ندارد، اما عملکرد و نظارت ما در تنظیم بازار موثر است.
به گفته او، اگر قیمت دارو و واکسن زیاد باشد، تولیدکننده خریداری نمی کند و این امر منجر به شیوع بیماری می شود، از این جهت برای ما مهم است که واکسن و دارو با چه نرخی به دست تولیدکننده می رسد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: با شیوع بیماری دام و طیور مشکلات افزایش می یابد و در برخی مواقع مجبور به هزینه بیشتر هستیم؛ بنابراین وظیفه ما در حوزه پیشگیری و قبل از ایجاد مشکل است که الان هم این کار انجام می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: نگاه بعدی سازمان pms است به طوری که ماده موثره داروهای موجود در بازار را جمع آوری و بررسی کنیم تا ببینیم داروی مصرفی دامدار چقدر اثر گذاری دارد.
سازمان دامپزشکی وظیفه نظارتی و حاکمیتی دارد تا در نهایت محصولات سالم‌ پروتئینی به دست مصرف کنندگان برسد و از شیوع بیماری های دام و طیور که آسیب جدی به تولید ملی کشور می زنند، پیشگیری کند./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور دام مولد دام سبک
ارسال نظر
آخرین اخبار