۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۸۱۶۲۸
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: وزارت صمت برخلاف سایر وزارتخانه‌ها پارک‌های علم و فناوری ندارد و این انتظار وجود دارد. این وزارتخانه اقدام به همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری کند.
کد خبر: ۱۵۹۰۰

خیرالدین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ علی خیر الدین می‌گوید: شرکت‌های دانش بنیان این آمادگی را دارند تا با شرکت‌های خودروسازی تعامل کنند؛ همچنین این آمادگی وجود دارد اولین پارک علم و فناوری مربوط به خودرو افتتاح شود.
 خیرالدین می‌گوید باید خودروسازان داخلی به دنبال تولید خودرو‌های پیشرفته همانند سایر خودروسازان دنیا باشند؛ خودروسازان دنیا تولید خودرو‌های خودران را هدف خود قرار داده اند و این هدف را خودروسازان داخلی باید دنبال کنند.
خودروی خودران وسیله‌ای است که قادر به حس کردن محیط اطراف بوده و بدون نیاز به دخالت انسان می‌تواند فعالیت کند. در این خودروها، ترکیبی از حسگرها، دوربین‌ها، رادار و هوش مصنوعی (AI) برای تردد بین دو نقطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای اینکه یک خودرو بتواند «گواهی خودران بودن کامل» را بگیرد، باید قادر باشد بدون دخالت انسان یک مسیر از پیش مشخص شده در جاده‌هایی که برای استفاده از آن تطبیق پیدا نکرده است را طی کند. شرکت‌هایی که الان مشغول توسعه یا آزمایش خودرو‌های خودران هستند آئودی، BMW، فورد، گوگل، جنرال موتورز، تسلا، فولکس‌واگن و ولوو هستند./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: فناوری همگرا مهندسی فناوری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
ارسال نظر
آخرین اخبار