۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
تعداد بازدید: ۹۸۲۳۷
رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون قرار شده که در حوزه فناوری های حوزه کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی با ونزوئلا همکاری مشترک داشته باشیم.
کد خبر: ۱۶۰۴۴

مشارکت دانش بنیان‌های ایران با ونزوئلا در ۳ حوزه فناوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی قلعه نوی در خصوص بازدید هیئت ونزوئلایی از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان از خانه فناوری و نوآوری ایران مستقر در نمایشگاه بین المللی تهران عنوان کرد: وزیر علوم و فناوری و وزیر کشاورزی ونزوئلا از محصولات شرکتهای دانش بنیان در این نمایشگاه بازدید کردند و شرکتهای ایرانی به ارائه توضیحاتی درباره محصولات خود پرداختند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در این نمایشگاه دو شرکت در حوزه کشاورزی و دو شرکت در حوزه بیوتکنولوژی محصولات خود را به این هیات معرفی کردند، بیان کرد: اکنون در حال مذاکره هستیم که به همکاری مشترک با ونزئولا برسیم.

قلعه نوی با تاکید بر اینکه علاوه بر فاکتور هشت، محصولات ۴ شرکت دانش بنیان برای این هیات جذاب بود، گفت: قرار شد در حوزه فناوری های مربوط به کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی همکاری مشترک داشته باشیم و برخی حوزه ها می تواند به مرحله صادرات هم برسند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد:بنابراین امیدواریم گشایش همکاری با ونزوئلایی ها انجام گیرد. هنوز مقدمات همکاری و صحبت ها در زمینه همکاری ادامه دارد.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این کشور همانند ایران تحریم است بنابراین آنها علاقمند به همکاری هستند، ادامه داد: ونزوئلایی ها خواستار همکاری در زمینه تولید مشترک با کشور ما هستند.

وی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری در تلاش است تا با پیگیری‌های لازم مقدمات را برای صادرات محصولات فناورانه کشورمان به بازار ونزوئلا فراهم کند.

گابریلا سرویلیا خیمنس وزیر علوم و فناوری و ویلمار کاسترو سوتلدو وزیر کشاورزی ونزوئلا از آخرین دستاوردها و توانمندی های فناورانه خانه فناوری و نوآوری ایران مستقر در نمایشگاه بین المللی و نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان در حوزه دام، طیور آبزیان با همراهی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید کردند.

در این بازدید محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دارو، سلامت، گیم، انیمیش، اسباب بازی و غیره به هیات ونزوئلایی معرفی شد تا شرایط برای صادرات این محصولات به آمریکای لاتین فراهم شود.

این بازدیدها با هدف توسعه بازار تولیدات ایران‌ساخت در جهان، معرفی توانمندی‌های فناورانه کشورمان به ونزوئلا، افزایش تعاملات و تبادلات فناورانه میان شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی و شرکت های متناظر ونزوئلایی و آشنایی وزرای کشاورزی و علوم و فناوری ونزوئلا با توانمندی ها و پیشرفت های فناورانه ایران، انجام شد./ مهر

برچسب ها: مهدی قلعه نوی ونزوئلا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادرات دانش بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار