۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید: ۶۹۵۵۸
عراق جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت هند حفظ کرده است، در حالی که عربستان سعودی که قبلاً دومین تامین کننده نفت به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛بود، به رتبه سوم سقوط کرده است
کد خبر: ۱۶۰۶۶

نفت عراق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ روسیه در ماه می‌به دومین تامین کننده بزرگ نفت خام هند تبدیل شد، چون دهلی نو از محموله‌های روسیه با تخفیف برخوردار شد.
بر اساس این گزارش، پالایشگاه‌های هند در ماه گذشته حدود ۸۱۹ هزار بشکه در روز نفت روسیه دریافت کردند که این رقم در ماه آوریل حدود ۲۷۷ هزار بشکه بود.
همچنین عراق جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت هند حفظ کرده است، در حالی که عربستان سعودی که قبلاً دومین تامین کننده نفت بود، به رتبه سوم سقوط کرده است.
به طور کلی، واردات نفت هند در ماه می‌به ۴.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید که ۵.۶ درصد نسبت به ماه قبل و حدود ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، چون پالایشگاه‌های داخلی مجبور به افزایش تولید در بحبوحه رشد تقاضا شدند.
علیرغم درخواست‌ها برای قطع روابط با روسیه، هند اعلام کرد که برای جلوگیری از افزایش قیمت سوخت در داخل به عرضه نفت اضافی نیاز دارد و واردات روسیه تنها بخشی از نیاز کلی نفت این کشور را تشکیل می‌دهد./ایلنا

برچسب ها: نفت خام نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار