۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۲۵۳۶۵۶
پیگیری خطوط درباره شایعات پیرامون سلبریتی‌های مطرح صدا و سیما؛
در یکی دو سال اخیر هر از چندی شایعاتی درباره حذف یکی از مجریان تلویزیون منتشر شده- که در اغلب مواقع هم به واقعیت پیوسته. این اتفاق که در مقاطعی درباره مزدک میرزایی، فرزاد حسنی، زنده‌یاد آزاده نامداری، عادل فردوسی‌پور، سروش صحت و بسیاری دیگر رخ داده- که همیشه هم بعد از انتشار رسانه‌ای شایعات به حذف یا مهاجرت آن چهره‌های سرشناس منجر شده است- حالا چند روزی می‌شود که درباره اسامی و چهره‌هایی منتشر می‌شود که می‌شود ازشان به عنوان برندهای تلویزیون یا شبکه‌های مختلف صداوسیما نام برد...
کد خبر: ۱۶۱۰۶

احتمال حذف مهران مدیری، احسان علیخانی و بسیاری دیگر از تلویزیون!به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ انتشار اخبار و شایعاتی در فضای مجازی- و رسانه‌ای- کشور خبر از اتفاقاتی مهم در حوزه صداوسیما در روزهای آینده می‌دهد. اتفاقاتی در راستای سیاست‌های کلان رسانه‌ای سال‌های اخیر که تاکنون به حذف مزدک میرزایی، فرزاد حسنی، زنده‌یاد آزاده نامداری، عادل فردوسی‌پور، سروش صحت و بسیاری دیگر منتهی شده است. حالا در راستای آن سیاست‌های کلان اخباری شنیده می‌شود که می‌توان ازشان بالا رفتن احتمال حذف ستاره‌هایی چون مهران مدیری، احسان علیخانی و رضا رشیدپور را از آنتن سازمان صداوسیما استنباط کرد.
 
حذف برندهای شبکه‌ها
 
انتشار گسترده اخبار و شایعاتی در فضای مجازی- در روزهای گذشته- که حکایت از حذف احتمالی سه مجری شاخص رسانه ملی می‌کنند، خبر از تحولاتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌دهد که با توجه به شواهد و قرائن و البته مشابهت‌های تاریخی به موارد قبلی به نظر می‌رسد چندان هم نباید دور از واقعیت باشد.
ماجرا از آن جا آغاز شد که حدود یک هفته پیش یکی از رسانه‌های مجازی خبر از تمایل قلبی مدیران صداوسیما به ادامه روند حذف چهره‌های محبوب و پرطرفدار از شبکه‌های تلویزیون داد.
بنا بر این گزارش؛ ظاهرا مدیران جدید صداوسیما قصد دارند با حذف مهران مدیری، رضا رشیدپور و احسان علیخانی از دایره مجریان و برنامه‌سازان تلویزیون، برنامه‌های حالا دیگر محبوب آن‌ها را با سیاستی دیگر و مجریانی دیگر روی آنتن ببرند. این خبر که بر خلاف اخبار مشابه بعد از انتشار تکذیب نشده، می‌تواند برای مخاطبان سینما یادآور مورد مشابه دیگری باشد که همین چند ماه پیش برای سروش صحت رخ داد- و اصلا به همین دلیل هم هست که برای بسیاری از مخاطبان باورپذیر و قابل اعتماد بوده است.
 
یک داستان مشابه
 
بعد از انتشار شایعاتی درباره تمایل مدیران صدا و سیما برای حذف مهران مدیری، احسان علیخانی و رضا رشیدپور از تلویزیون، اگرچه مدیران شبکه سه- که بخش اعظمی از این شایعات درباره حوزه مدیریتی آن‌ها بود و البته سابقه اخراج‌ها و حذف‌های صدا و سیما هم بیشتر در شبکه آن‌ها روی داده است- در قبال انتشار این اخبار سکوت کرده و کمترین توضیحی ندادند، اما اتفاقاتی چند حاکی از این بود که شایعات ذکر شده چندان هم شایعه نیستند و خیلی زود شواهدی مبنی بر وقوع آن‌ها ارائه خواهد شد. یکی از این اتفاقات گفتگوی محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم سیما با خبرگزاری تسنیم بود- که برای مخاطبان یادآور بازی تائید و تکذیب و سپس عملی شدن ماجرای سروش صحت بود.
محمدرضا خوشرو در این زمینه به خبرگزاری تسنیم- که درباره حذف مهران مدیری و تعطیلی «خندوانه» سؤال کرده بود- نه تنها پاسخ صریحی نداده بود، که حتی موضع‌گیری واضحی نیز در قبال موضوع پرسش انجام نداده بود. این در حالی است که پرسش خبرگزاری تسنیم در مورد شایعات منتشر شده درباره تغییر مجری «دورهمی» صریح و واضح بود، اما خوشرو حتی نتوانسته بود- یا نخواسته بود- این اتفاق را تکذیب کند. این مدیر صدا و سیما در پاسخ تنها و تنها خبر از تلاش شبکه نسیم برای ارتقای فرم و محتوای دو برند اصلی شبکه‌اش و ادامه پخش آن‌ها داده- اما درباره حذف احتمالی مهران مدیری از اجرای «دورهمی» اظهارنظری نکرده بود. و اتفاقا همین دلیل هم بود که مخاطبان را به یاد موارد مشابه قبلی انداخته و باعث شد صحبت از قطعیت حذف مهران مدیری و چند نفر دیگر در فضای مجازی تبدیل به بحثی پردامنه و وسیع شود.
در حقیقت صحبت‌های محمدرضا خوشرو درباره حذف مهران مدیری، احسان علیخانی و رضا رشیدپور از تلویزیون، کاملا شبیه واکنشی بود که این مقام صدا و سیما دو ماه پیش درباره تغییر مجری «کتاب‌باز» ابراز کرده بود. محمدرضا خوشرو در آن زمان هم بعد از اشاره به «ارتقای فرم و محتوای برنامه»، اما، حذف سروش صحت را تائید یا تکذیب نکرده بود. و با توجه به اتفاقاتی که بعدتر رخ داد و سروش صحت از برنامه «کتاب‌باز» حذف شد، به نظر می‌رسد برای مدیری و علیخانی و حتی رشیدپور هم آینده مشابهی در انتظار خواهد بود...

احتمال حذف مهران مدیری، احسان علیخانی و بسیاری دیگر از تلویزیون!

برچسب ها: بازیگران سینما و تلویزیون بازیگر بازیگری بازیگران مهران مدیری احسان علیخانی دورهمی عصر جدید سازمان صدا و سیما رئیس صدا و سیما صدا و سیما صداوسیما سازمان صداوسیما
ارسال نظر
آخرین اخبار