۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید: ۷۵۳۸۹
به گفته یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، بازگرداندن وام ارزی به صورت ریالی، خواسته تمام اعضای این اتاق نیست.
کد خبر: ۱۶۱۳۴

 وام ارزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ علی شریعتی گفت: یکی از کمیسیون‌های اتاق بازرگانی بدون اطلاع اعضای هیئت رئیسه این اتاق، با ارسال نامه به صندوق توسعه ملی، خواستار بازگرداندن وام‌های ارزی به صورت ریالی شد.
او می‌گوید: بازگرداندن وام ارزی به دلار همان زمان، خواسته تمام اعضای اتاق بازرگانی نیست؛ تعدادی از افراد چند سال پیش وام ارزی دریافت کرده اند که در شرایط تورمی کشور، دارایی آن‌ها ده‌ها برابر شده و باز‌پس دادن این وام‌ها به صورت ریالی، خیانتی به منابع ارزی و بیت المال است.
 شریعتی گفت: اتاق بازرگانی نیز مانند هر نهادی دارای فساد است و تعدادی از افراد، زمانی که مجلس و دولت درگیر اصلاح قانون آن شده‌اند، خواستار باز پس دادن وام خود به صورت ریالی هستند؛ البته رئیس صندوق توسعه ملی با این درخواست مخالفت کرد.
 مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی گفت: هیچ راهی برای بازپرداخت تسهیلات معوق به نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد. مانع بازگرداندن تسهیلات به این نرخ هستیم و وام‌ها، باید به نرخ روز تسویه شوند.
به گفته رئیس صندوق توسعه ملی، اگر تسهیلات گیرندگان به توصیه‌های این صندوق توجه کنند، امکان توافق وجود دارد، اما اگر همچنان بر موضع خود اصرار داشته باشند، براساس مصوبه‌ای تحت عنوان «تملک دارایی تسهلات معوق» که پارسال از سوی هیئت امنای صندوق توسعه ملی مجوز آن صادر شده، نسبت به تملک دارایی این افراد اقدام می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: صندوق توسعه ملی انتشار اوراق ارزی اوراق ارزی
ارسال نظر
آخرین اخبار