۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
تعداد بازدید: ۸۷۹۳۹
مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعامل با کشورهای منطقه و جهان را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و از امضای قراردادهای مشترک با کشورهای هدف در حوزه های پتروشیمی، سیمان، دارو، محصولات سلولزی و غذایی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۹۷

  تجاری ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حامد فروزان  درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه دیپلماسی مهارت و تعامل با کشور‌های منطقه و همسایه اظهار کرد: موضوع برقراری تعامل و ارتباط با کشور‌های همسایه و منطقه به عنوان یکی از سیاست‌های مهم و ضروری در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفته است. بر این اساس با سفیران اکثر کشور‌ها دیدار و ملاقات داشته و تک تک آن‌ها را به وزارتخانه دعوت کردیم.
وی ادامه داد: مهم‌ترین کاری که در تعامل با سفرا انجام شد، این بود که ظرفیت‌هایی که در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خصوص در حوزه اقتصادی وجود دارد را برای آن‌ها تشریح کردیم و از برخی از سفرا برای بازدید از ظرفیت‌های مذکور دعوت به عمل آمد.
فروزان افزود: برخی از سفیرانی که چندین سال در ایران مستقر بودند از شرکت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی داخل کشور اطلاع نداشتند و در جریان این ظرفیت‌ها قرار گرفتند. این فرصت و دستاوردی برای ما بود که توانستیم بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارتخانه را برای سفرای کشور‌های هدف تشریح کنیم. به همین نسبت اعزام هیات‌های تجاری میان ایران و آن کشور‌ها در دستور کار قرار گرفت و بر اساس آن هیات‌های اعزامی تفاهم نامه‌هایی را با شرکای تجاری خود در آن کشور‌ها منعقد می‌کنند.
به گفته مدیرکل امور بین الملل وزارت کار، شرکت‌های زیرمجموعه شامل شرکت‌های تامین اجتماعی و شستا، شرکت‌های مربوط به صندوق بازنشستگی، شرکت‌های مربوط به صندوق فولاد و صندوق روستاییان و عشایر است.
وی در مورد کشور‌های دعوت شده به ایران اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته هیات‌های متعدد تجاری را از کشور‌های مختلف میزبانی کردیم که از کشور‌های حوزه آمریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی، کشور‌های منطقه، کشور‌های آفریقایی و کشور‌های حوزه قفقاز به ایران و حتی به وزارتخانه آمدند و بر اساس نیاز‌هایی که اعلام کردند ارتباطشان را با شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار برقرار کردیم.
به گفته فروزان، جلسات مذاکره و گفتگو به صورت دو به دو برگزار و قرارداد‌های خوبی در حوزه‌های پتروشیمی، سیمان، دارو، محصولات سلولزی و محصولات غذایی منعقد شده است.
مدیرکل امور بین الملل وزارت کار تصریح کرد: درحال حاضر در حوزه صادرات بخشی از آماری که ناظر بر افزایش صادرات غیرنفتی کشور است، به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار مربوط است. به دلیل آنکه در دوره جدید بر اساس دستور وزیر کار، توسعه صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های زیرمجموعه مورد توجه قرار گرفته است؛ علاوه بر این وزارت کار، مسئول کمیسیون مشترک چند کشور است که برگزاری کمیسیون‌های مشترک کشور‌های مرتبط با ما در دستور کار قرار دارد و در سه ماهه تابستان چند کمیسیون مشترک در ایران و کشور مقابل برگزار خواهد شد./ایسنا

برچسب ها: تجارت خارجی کشور تجارت خارجی سازمان توسعه تجارت ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار