۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۲۳۲۹۷۳
گزارش خطوط از جلسه کمیسیون عمران در رابطه با حادثه ریلی؛
با گذشت بیش از ۱۰ روز از حادثه ریلی که منجر به فوت ۱۴ نفر و بستری شدن ۸۶ مسافر این قطار شده بود، کمیسیون عمران مجلس طی این مدت با تشکیل جلسه به بررسی علت وقوع و شناسایی مسببان اصلی این حادثه پرداخت.
کد خبر: ۱۶۴۵۰

مجلس به دنبال مقصران پرونده قطار مشهد-یزد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ دکتر احمد دنیامالی نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیته حمل و نقل ریلی کمیسیون عمران که با حضور معاون سابق وزیر راه و مدیرعامل راه آهن پیرو بررسی سانحه قطار مسافری ۶۸۱۱ مشهد-یزد برگزار شد ضمن اعلام همدردی با بازماندگان این سانحه بر مدیریت فوری جهت حل عوامل ایجاد چنین سوانحی در کشور تأکید کردند.
با این‌حال همان زمان به گفته فرماندار طبس درحادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک‌ایستگاه عباس آباد طبس که هفته گذشته اتفاق افتاد؛ همان روز حادثه و طی جلسه با وزیر کشور و وزیر راه در طبس قرار بازداشت ۶ نفر از مقصران این حادثه صادر شد. هر چند که فرماندار طبس در این باره گفت: این افراد با ضمانت آزاد شدند اما پیگیری قضایی پرونده این افراد ادامه دارد.

در جلسه کمیسیون عمران مجلس چه گذشت؟

همین هم شد که پیرو سانحه قطار مسافری ۶۸۱۱ مشهد-یزد موضوع رسیدگی به علل و ابعاد سانحه بنا به دستور ریاست مجلس شورای اسلامی به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محول شد. در نهایت ۲۳ خرداد ماه در جلسه کمیته حمل و نقل ریلی کمیسیون عمران به ریاست دکتر احمد دنیامالی و حضور مدیرعامل راه آهن، معاونین، رئیس کمیسیون عالی سوانح و سایر نمایندگان دستگاه‌های نظارتی از سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط که در محل کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، علت این حادثه با دقت بررسی شد.

مجلس به دنبال مقصران پرونده قطار مشهد-یزد

در جلسه کمیته حمل و نقل ریلی کمیسیون عمران به ریاست دکتر احمد دنیامالی و حضور مدیرعامل راه آهن، معاونین، رئیس کمیسیون عالی سوانح و سایر نمایندگان دستگاه‌های نظارتی از سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط که در محل کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، علت این حادثه با دقت بررسی شد.


جلسه با محوریت رسیدگی فنی علل سانحه آغاز گردید و در ابتدای جلسه نماینده مردم بندرانزلی ضمن اعلام همدردی با بازماندگان این سانحه گفت: با توجه به وجود آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی حاضر‌امیدواریم در آینده شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.
در ادامه رئیس کمیسیون عالی سوانح ریلی راه آهن علل بروز سانحه، گزارشات اولیه و جزئیات موضوع را بیان و در اختیار کمیته قرار داد که با حضور نمایندگان مورد بازبینی قرار گرفت و نظرات کارشناسی اعلام شد. بر اساس این جلسه نیز مقرر شد که گزارشات تکمیلی حداکثر تا روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه به کمیسیون عمران مجلس تحویل داده شود.گفتنی است؛ سرعت قطار بر اساس ثبت تجهیزات اندازه‌گیری ۱۳۷ کیلومتر بود و در زمان حادثه با کشیدن ترمز اضطراری با سرعت ۱۰۸ به بیل مکانیکی برخورد کرده است.از طرف دیگر تابلو‌های هشدار دهنده و کاهش سرعت براساس کمیسیون عالی سوانح در طول مسیر نصب شده بود.
در حال حاضر ۴ نفر از مسببین اصلی این حادثه در بازداشت بسر می‌برند.گزارش نهایی کمیسیون عمران در هفته جاری در صحن مجلس ارایه خواهد شد. رسیدگی نهایی و تعیین حکم مسببین اصلی این سانحه توسط محاکم قضایی اعلام خواهد شد.

برچسب ها: قطار مسافری قطار حمل و نقل ریلی حوادث ریلی مشهد یزد حادثه کمیسیون عمران مجلس مجلس شورای اسلامی رییس مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار