۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۸۸۲۴۳
کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» اثر غلامرضا رحمانی به چاپ رسید.
کد خبر: ۱۶۴۵۳

کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» چاپ شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» اثر غلامرضا رحمانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۵۵ صفحه منتشر شد.

ارسطو بی‌شک بزرگترین فیلسوف جهان باستان و موثر‌ترین دانشی مرد در تمام دوران‌هاست. وی در تمام موضوعات فلسفی و علمی زمان خود به بحث پرداخته و مبتکر بسیاری از نظریات علمی و فلسفی بوده است، از این رو، «معلم اول» نامیده شده است.

از میان این موضوعات، هستی‌شناسی جایگاه ویژه‌ای دارد. مؤلف، مسئله هستی را به صورت تطبیقی در این کتاب بررسی کرده و داوری نهایی را برعهده خوانندگان و پژوهشگران آرای ارسطو نهاده است.

این اثر در شش فصل و ۱۸ بخش تألیف شده است؛ عناوین فصول این اثر عبارتند از: «موجود بما هو موجود»، «علل موجود»، «موجود و واحد»، «احکام موجود»، «معانی موجود»، «نخستین گونه موجود (جوهر)».

از جمله مباحث این اثر می‌توان به تمایز و تحویل و وجه حصر علل چهارگانه، بداهت موجود، تردّد بعد از جزم، اتحاد مفهوم عدم، تقدم بالفعل بر بالقوه، کیفیت تشکل بحث مقولات، مَقسَم مقولات، جوهریت ماده و صورت، ترکّب جسم، و اثبات محرک نامتحرک اول، اشاره کرد.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www. bustaneketab. ir مراجعه نمایند./ ایلنا

برچسب ها: مؤسسه بوستان کتاب غلامرضا رحمانی
ارسال نظر
آخرین اخبار