۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
تعداد بازدید: ۸۳۰۲۸
خطوط بررسی می‌کند: تبعات رفتار حاشیه‌ساز یک زوج سلبریتی جنجالی
به نظر می‌رسد وزارت ارشاد و دیگر نهادهای کنترل‌کننده فرهنگ در روزهای اخیر علیه آثار و هنرمندانی که برخلاف قواعد و قوانین سختگیرانه این نهادها عمل می‌کنند، شمشیرها را از رو بسته و از برخوردهای سفت و سخت با آن‌ها ابایی ندارند. توقیف مجموعه نمایش خانگی «شهرک کلیله و دمنه» و تئاتر پربیننده «مخاطب» در کنار برخورد با فیلم «برادران لیلا» تنها و تنها به دلیل شرکت بدون اجازه در فستیوال کن شواهد این مدعا در روزهای اخیر هستند...
کد خبر: ۱۶۶۸۴


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ جدیدترین نمونه برخورد تند وزارت ارشاد با هنر و هنرمندان زمانی رسانه‌ای شد که یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور مدعی شد که به دنبال شرکت در جشنواره سینمایی کن و رفتارهایی که مورد انتقاد یک سری رسانه‌های خاص قرار گرفت، نوید محمدزاده بازیگر فیلم «برادران لیلا» و همسرش فرشته حسینی ممنوع‌الکار شدند...


ممنوع‌الکاری بعد از توقیف

تنها یک روز بعد از این که اعلام شد که سازمان سینمایی گفته پروانه نمایش فیلم سینمایی «برادران لیلا» به دلیل یک سری تخلفات و البته سرپیچی تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم صادر نمی‌شود؛ خبر ممنوع‌الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی هم اعلام شد تا شاهد تنگ‌تر شدن عرصه بر فیلمی باشیم که با توجه به سابقه فعالیت کارگردان و تهیه‌کننده‌اش به نظر می‌رسید اکران آرام و بی‌دردسری خواهد داشت.
ولی «برادران لیلا» با بازی سعید پورصمیمی، ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی که در جشنواره کن جایزه فیپرشی را دریافت کرد، در دام حواشی خودساخته‌اش گرفتار آمد تا شاهد اتفاقی باورنکردنی در سینمای ایران شده باشیم و این فیلم که ابتدا به خاطر حاشیه‌سازی عوامل خودش به بهانه آزار جنسی، بعد به خاطر رفتارهای نه چندان مورد قبول حاکمیت و در پایان هم به خاطر عافیت‌اندیشی و چشم بستن بر خواسته‌ها و شعارهای رادیکال مردم ایران درگیر و دچار جنجال‌های رسانه‌ای شده بود، در گرداب همان حواشی و جنجال‌ها نیز غرق شده باشد.

خداحافظ نوید، خداحافظ فرشته

جدیدترین اتفاق در روند تحولات این فیلم اما انتشار خبر ممنوع‌الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی بود- که باعث شد یک بار دیگر رفتار جنجالی این زوج تازه ازدواج‌کرده روی فرش قرمز کن یادآوری شده و یک بار دیگر نام و عکس این دو در فضای مجازی داغ شود و کانال‌ها و پیج‌های مختلف تحلیل‌ها و خبرهایی منتشر کنند که حکایت از ارتباط رفتار این زوج با توقیف «برداران لیلا» باشد. شایعه‌ای باورنکردنی که البته پاسخگویی نوید محمدزاده را نیز به دنبال داشته است.


تنبیه نوید 

نوید محمدزاده که پیش‌تر، بعد از انتقادات رسانه‌هایی خاص از رفتار نامتعارفش گفته رفتارش عاشقانه بوده- و لازم است در این دنیا به عشق احترام بگذاریم؛ اما معلوم بود از سوی افراد و رسانه‌هایی که تحمل چنان رفتارهایی را ندارند، تنبیه یا تهدید به تنبیه خواهد شد.
به همین دلیل هم بود که بیانیه رییس سازمان سینمایی در انتقاد از آن‌ چه رفتار هنجارشکنانه هنرمندان نامیده شده بود، برای بسیاری تعجب‌انگیز نبود. اما در عین حال این هم باورنکردنی بود که مقامی که درخواست رسیدگی و ارائه نتیجه به شورای اخلاق حرفه‌ای داده بود، راساً دست به صدور حکم ممنوع‌الکاری بازیگری بزند که یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران سال‌های اخیر سینمای ایران بوده است.

برچسب ها: سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون بازیگران توهین به هنرمندان در فضای مجازی هنرمندان تئاتر جشنواره کن ۲۰۲۲ نوید محمدزاده نوید محمد زاده
ارسال نظر
آخرین اخبار