۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
تعداد بازدید: ۱۶۷۶۹۲
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مخالف حضور شرکت‌های خارجی‌ها در پروژه ساخت مسکن در کشور است، گفت: بخش مسکن در کشور ما خودکفا است و نیازی به حضور شرکت‌های خارجی‌ها نداریم؛ بنابراین اگر احساس کنیم حقوق ملت در حال تضعیف است، مطمئن باشید کوتاه نمی‌آییم.
کد خبر: ۱۶۷۶

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص حضور چینی ها برای پروژه‌های ساخت مسکن در ایران، گفت: مجلس با حضور شرکت‌های خارجی در حوزه مسکن مخالف است؛ چراکه هدف ما از تولید مسکن چند وجهی بود که یک وجه آن تامین مسکن است اما اهداف دیگر، رونق تولید و اشتغال و هدف سوم حمایت از شرکت‌های سازنده داخلی است که در دوران رکود دچار ضرر شدند اما توانایی سرمایه گذاری و کار دارند.

مخالف حضور خارجی‌ها در مسکن سازی هستیم/ مجلس کوتاه نمی‌آید

وزارت راه به حضور خارجی ها در مسکن سازی تمایل دارد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بخش مسکن در ایران در حوزه تولید مصالح ساختمانی و اجرا خودکفا است و وقتی تولید و سرمایه لازم را داریم چرا به آنها میدان ندهیم و از خارجی ها استفاد کنیم. لذا مجلس به شدت مخالف این امر است؛ اما بخشی از دولت از جمله وزارت راه تمایل به حضور خارجی ها در مسکن سازی دارند.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس مخالفت خود را به دولت ابلاغ کرده است و گفتیم که آمادگی لازم برای فراهم کردن شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه مسکن را داریم. امیدواریم مجلس بتواند از این کار جلوگیری کند چون وظیفه داریم از حقوق ملت دفاع کنیم و اگر حس کنیم حقوق ملت در حال تضعیف است، مطمئن باشید کوتاه نمی‌آییم.

برچسب ها: مخالف حضور خارجی‌ها مسکن سازی مجلس کوتاه نمی‌آید وزارت راه تمایل دارد
ارسال نظر
آخرین اخبار