۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
تعداد بازدید: ۱۹۳۶۳۸
گزارش خطوط از ادعاهای پیمان معادی در فضای مجازی
حواشی و جنجال‌های جشنواره فیلم کن امسال انگار قرار نیست دست از سر سینمای ایران بردارد. اتفاقاتی که از ماجراهای مربوط به جنبش «می‌تو» و عدم حضور ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی در یک قاب مشترک در جشنواره کن آغاز شد، با صحبت‌های تند عوامل فیلم در نشست مطبوعاتی فیلم ادامه پیدا کرد، با رفتار غیرکلیشه‌ای نوید محمدزاده و همسرش به اوج رسید و بعد از بازگشت به ایران هم با توقیف فیلم «برادران لیلا» به نظر می‌رسید که حداقل تا یک زمانی فروکش خواهد کرد. با این حال صحبت‌های اخیر پیمان معادی نشان می‌دهد که حواشی و جنجال‌های جشنواره فیلم کن امسال انگار قرار نیست دست از سر سینمای ایران بردارد...
کد خبر: ۱۶۸۱۹

توقیف فیلم «برادران لیلا» به نفع کیه؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ پیمان معادی بازیگر فیلم پرحاشیه و جنجالی «برادران لیلا» با اظهارات و ادعاهایش درباره این فیلم جنجال‌ها و حواشی این فیلم را ادامه داده است. این بازیگر شب گذشته در یک لایو مشترک با کیوان کثیریان منتقد سینما درباره اختلافات گروه تولید، میزان دستمزدش، گرین کارت، امکان‌ناپذیر بودن حضور هم‌زمان ترانه و فرهاد اصلانی روی فرش قرمز و البته درباره این که «چرا سینماگران ایرانی با هر صحبتی در نشست‌های مطبوعاتی جشنواره‌های جهانی از چند میلیون نفر فحش می‌خورند» صحبت کرد...
 
سیاست، سانسور و فحاشی چند میلیون نفری
 
پیمان معادی در لایو مشترکی که با کیوان کثیریان داشت، گفت: «الآن چهل سال می‌شود که در فستیوال‌های خارجی در کنفرانس‌های خبری آثار از ما سوالاتی می‌پرسند که ما هر جوابی به آنها بدهیم از چند میلیون نفر فحش می خوریم»! به گفته پیمان معادی «این سوالات اصلا در مورد آثارمون نیست، فقط از سیاست و سانسور و مسائل این مدلی پرسیده می‌شود»!
معادی درباره اختلاف دیدگاه مخاطبان فیلم‌های ایرانی حاضر در فستیوال‌های خارجی نیز گفت: « یک گروهی به ما می‌گن اون‌جا شعار بدین و بگین که تحریم‌ها هیچ تاثیری نداره. از سوی دیگر هم عده‌ای می‌گن که باید بگیم تحریم‌ها پدر ما رو درآورده»- و نکته جالب اما این که همین صحبت‌های معادی هم با واکنش مخاطبان مواجه شد. چرا که قبل‌تر جواد نوروزبیگی در گفتگویی درباره رفع توقیف این فیلم از تاکید فیلم بر تاثیر تحریم‌ها سخن به‌میان آورده بود!
پیمان معادی که در این گفتگو ادعا کرد که «مجبور بوده روی فرش قرمز فیلم شرکت کند- وگرنه علاقه‌ای به این کار نداشته»؛ درباره صحبت‌های جنجالی خودش در کن نیز گفت: «من در جشنواره امسال کن کلا دو دقیقه حرف زدم و فقط یک سوال از من پرسیده شد. پرسش هم این بود که شما برای رسیدن به نقشت در فیلم چه کردی- و من هم داشتم در این مورد توضیح می‌دادم که عده‌ای خشمگین شدند»!
 
دیگر ادعاهای پیمان
 
پیمان معادی در این لایو اینستاگرامی ادعاهای دیگری نیز بر زبان آورد. از جمله ادعاهای این بازیگر می‌توان به صحبت‌های او درباره هشتگ «گرین کارتت رو زمین بذار» اشاره کرد که علیه شماری از سلبریتی‌ها عنوان می‌شد- و پیمان معادی در واکنش به این هشتگ گفت که «این هشتگ اصلا به من نمی‌چسبه، چون من اصلا گرین‌کارت ندارم».
 
معادی هم‌چنین بعد از اشاره به این که «بازیگرانی که با مردم ارتباط ندارند و خودشون رو از مردم جدا کرده‌اند، پیش خود اهالی سینما هم احترامی ندارند» گفت: «سال‌هاست جشنواره‌ها برای من جذابیتی ندارند، حتی کن. اگه مجبور نبودم همین کن امسال رو هم نمی‌رفتم، ولی به خاطر تعهد و مسائل مربوط به پروموت فیلم مجبور بودم».
پیمان معادی جوایز جشنواره‌ها را هم بی‌ارزش عنوان کرد: «به اعتقاد من بسیاری از انتخاب فیلم‌ها و جوایز جشنواره‌های خارجی احمقانه است و حداقل این که من اصلا قبولشان ندارم. جایزه برای من فقط یک کادو است، همین. جایزه اصلی برای من توجه و علاقه مردم و پیغام‌های مخاطبان است، پیغام مردم کرد به خاطر «درخت گردو» و پیام‌های پرسنل نیروی انتظامی بعد از «متری شیش و نیم» که می‌گفتن خانواده‌های ما تازه فهمیدند ما چی می‌کشیم»!
 
جنجال‌های اصلی
 توقیف فیلم «برادران لیلا» به نفع کیه؟!
پیمان معادی درباره جنجالی‌ترین بحث‌های جشنواره کن امسال هم صحبت کرد. از جمله درباره فیلم جنجالی «عنکبوت مقدس»- که گفت: «این فیلم را کامل ندیدم، در واقع حدود پانزده دقیقه از فیلم رو دیدم، که به لحاظ ساختاری فیلم خوبی نبود و بسیار دم‌دستی ساخته شده بود. پیشنهاد بازی در «عنکبوت مقدس» چند بار به من شده بود، ولی قبول نکردم، حتی بازی در «عنکبوت» هم به من پیشنهاد شد، که آن را هم به دلایل کاملا شخصی نپذیرفتم.«عنکبوت مقدس» فقط به خاطر التهابات اطرافش مورد توجه کن قرار گرفت وگرنه اصلا در حد فستیوال کن نبود. مسئولینی که در کن حضور داشتند و می‌گویند عنکبوت مقدس رو ندیده‌اند پس برای چی رفته بودند اون‌جا»؟
و در پایان هم درباره توقیف فیلم «برادران لیلا» صحبت کرد: «الآن فیلم "برادران لیلا" توقیف بشه به نفع کیه؟ به نفع سازمان سینمایی؟ به نفع مردم؟ به نفع کی؟ این اتفاقی برای هیچ‌کس سودی ندارد».

برچسب ها: سینمای ایران جشنواره کن ۲۰۲۲ جشنواره فیلم کن برادران لیلا توقیف
ارسال نظر
آخرین اخبار