۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷
تعداد بازدید: ۲۷۳۸۹۷
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مهمترین توفیقات قوه قضاییه را در حوزه اقتصادی دانست و گفت: پیگیری حل مشکلات حوزه تولید، تقویت کارخانه‌ها، حمایت از سرمایه گذاری و از همه مهمتر مبارزه با فساد خصوصا در رابطه با زمین خواری از اقدامات خوب دستگاه قضایی است.
کد خبر: ۱۷۰۰۳

قوه قضاییه جدی مراقب باشد!/دست‌هایی در کار است تا سرمایه گذاری را معطل کنند

با نزدیک شدن به سالگرد شهادت شهید بهشتی که به روز قوه قضاییه نامگذاری شده است، عملکرد این قوه بیش از سایر روز‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اولین سئوالی که مطرح می‌شود این است که نهادی که متولی عدالت در جامعه است، چقدر در تحقق این امر موفق بوده است؟ برای دریافت پاسخ این سئوال و ارزیابی نزدیک به واقعیت از عملکرد دستگاه قضا، خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط به سراغ رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که نظارت مستمر و ارتباط ماهوی نزدیک با این قوه دارد، رفته تا ارزیابی ایشان به نمایندگی از قوه مقننه را از عملکرد قوه قضاییه دریافت کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در رابطه با عملکرد قوه قضاییه، اظهار داشت: سرکشی ها، سفر‌های استانی و بازدید‌هایی که از مجتمع‌های قضایی داشتند، شروع موفقی برای قوه قضاییه بود؛ همچنین با دستور ریاست قوه قضاییه تفاهم نامه‌ای بین مجلس و قوه قضاییه برای پیگیری موضوعات متعددی که لازم به همکاری بین دو نهاد بود بسته شد که شیوه نامه اجرایی آن در حال تبیین و ابلاغ است.
وی ادامه داد: همیشه نگرانی‌هایی در مجلس وجود داشت که از برخورد بعضی از قضات گله داشتند که اجرای این تفاهم نامه می‌تواند راهبرد مفیدی در تعاملات سازنده بین دستگاه قضا و قوه مقننه، البته با حفظ استقلال باشد. در خصوص «سند تحول» هم پیگیری‌هایی صورت گرفته و در حال حاضر اقدامات خوبی انجام شده است، اما انجام آن باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.
غضنفرآبادی معتقد است آن چیزی که باعث تحول در دستگاه قضا می‌شود، این است که همه اجزای دستگاه قضا اعم از قانون، عملکرد قضات و وضعیت بودجه‌ای مورد توجه باشد که با عمل به این موارد شاهد تحول بزرگ در دستگاه قضا خواهیم بود به شرط اینکه مشکلات دستگاه قضا مورد توجه مجلس و دولت باشد.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی مهمترین توفیق دستگاه قضا را در حوزه اقتصادی دانست و گفت: پیگیری حل مشکلات حوزه تولید، تقویت کارخانه‌ها، حمایت از سرمایه گذاری و از همه مهمتر مبارزه با فساد خصوصا در رابطه با زمین خواری از اقدامات خوب دستگاه قضایی است.
غضنفرآبادی در پایان این توصیه را به قوه قضاییه داشت که سند تحول را جدی‌تر بگیرند و اجرای موضوعاتی مثل تفاهم نامه را سرعت دهند؛ البته از دید رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، باید حمایت‌های جدی تری از سرمایه گذاری صورت گیرد، زیرا دست‌هایی در کار است تا سرمایه گذاری را معطل کند و ممکن است عده‌ای با بهانه مبارزه با فساد بخواهند شرکت‌هایی را به زانو دربیاورند که قوه قضاییه باید توجه و مراقبت جدی در این زمینه داشته باشد.

برچسب ها: موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفته قوه قضاییه استاد شهید بهشتی مبارزه با فساد
ارسال نظر
آخرین اخبار