۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۸۰۳۹۴
ترجمه اختصاصی خطوط از انتخاب بهترین مینی‌سریال‌های قرن حاضر در رسانه‌های سینمایی
بسیاری از کارشناسان سریال و مینی‌سریال را زبان غالب نمایشی قرن حاضر می‌دانند- که حتی از سینما و فیلم‌های سینمایی هم عبور کرده است. سریال‌هایی با تماشاگران چند ده میلیون نفری- که بحث غالب این مخاطبان در نشریات و رسانه‌های حقیقی و مجازی می‌شوند...
کد خبر: ۱۷۰۰۴


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ نشریه معتبر اینترنتی ایندی‌وایر دست به انتخاب بهترین مینی‌سریال‌های قرن بیست و یکم زده- که می‌تواند فهرستی جالب برای تماشاگران و سینماگرانی باشد که دنبال تماشای آثار جذاب و ارزشمند جدید هستند. نکته جالب اما در این میان غیبت سریال‌های شناخته شده‌ای چون «دروغ‌های کوچک بزرگ»، «کارآگاه واقعی» و «فارگو» در این فهرست است که می‌تواند نشان‌دهنده سختگیری انتخاب‌کنندگان این فهرست باشند.
 
بیست سریال جذاب
 
اما در میان بهترین مینی‌سریال‌های قرن ۲۱ به انتخاب ایندی‌وایر می‌توان به سریال‌هایی چون «هتفیلدها و مک‌کوی‌ها»، «برج پدیدارشونده»، «جان آدامز»، «بلکپول »، «اقیانوس آرام»، «هاواردز اند»، «اشیای تیز »، «گریس دیگر»، «گامبی وزیر» و «آن شب» اشاره کرد- که در میان‌شان نمونه‌ای مانند «گامبی وزیر» با داستان جذابش درباره صعود و سقوط یک قهرمان افسانه‌ای شطرنج محبوبیت عجیبی میان سریال‌بین‌های ایرانی دارد و حتی نشریات و مجلات پرشماری ویژه‌نامه‌های پربرگی درباره این سریال و جنبه‌های مختلف ساختاری و معنایی آن منتشر کرده‌اند...
 
برترین‌ها
 
اما در ده سریال برتر این فهرست باید به سریال «زن شرافتمند» اشاره کرد که در رده دهم قرار گرفته. سریالی با بازی مگی جیلنهال، بازیگر مطرح سینمای مستقل که محبوبیت خوبی در میان تماشاگران غیرهالیوودی آمریکا دارد.
در رده نهم سریال «میلدرد پیرس» قرار گرفته است. یک مجموعهٔ تلویزیونی ۵ قسمتی که توسط تاد هینز کارگردانی شده؛ و با بازی کیت وینسلت در کنار گای پیرس، ایوان ریچل‌وود و ملیسا لئو داستان مادری محافظه‌کار و فداکار را در دوران رکود بزرگ اقتصای دهه 1930 آمریکا روایت می‌کند؛ مادری که از شوهر خود جدا شده و برای افتتاح رستوران خودش تلاش می‌کند. در حالی که همه این کارها را فقط برای کسب عشق و احترام از سوی دختر از خودراضی اش انجام می‌دهد.
 «ایستگاه یازده»، «الیو کیتریج»، «وقتی ما را می‌بینند» و «چرنوبیل» در رده‌های پنجم تا هشتم قرار دارند. «چرنوبیل» در این میان معروف‌ترین سریال این گروه است که داستان معروف تاسیسات هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی را در دهه 1980 روایت می‌کند.
«گروه برادران »، «واچمن»، «می‌توانم نابودت کنم» و «فرشتگان در آمریکا» نیز چهار سریال برتر این فهرست هستند...

برچسب ها: شبکه نمایش خانگی نمایش خانگی
ارسال نظر
آخرین اخبار