۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۱۲۰۴۶۹
وزیر ارتباطات در برنامه تلویزیونی راجع به اینترنت کودکان گفت: تاکنون یک میلیون سیم کارت کودک توزیع شده که اینترنت کودکان به صورت پیش‌فرض بر روی این سیم‌کارت‌ها فعال است.
کد خبر: ۱۷۰۳۰

زارع پور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس قراردادی که با یک کنسرسیوم داخلی امضا کردیم، تا مهرماه ۷۰ درصد به ظرفیت زیرساخت کل شبکه اینترنت کشور افزوده می‌شود. یعنی در مدت هشت ماه به آنچه در ۱۵ سال گذشته انجام شده، ظرفیت چند برابری اضافه می‌کنیم.
عیسی زارع‌پور راجع به محدودیت‌های واردات پهنای باند در دولت سیزدهم گفت: چنین چیزی وجود ندارد و در حال حاضر ما مشکلی در تامین اینترنت مورد نیاز کشور نداریم. هر چقدر پهنای باند نیاز داشته باشیم را باید تامین کنیم. به این منظور مسیر‌ها مختلفی را برای تامین اینترنت در نظر داریم تا اگر قطعی پیش آمد، ظرفیت جایگزین داشته باشیم.
وی درباره دلایل افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت کشور اظهار کرد: با اینکه شبکه ما در زیرساخت ظرفیت موردنیاز را دارد، اما از آنجایی که قصد به سرانجام رساندن پروژه بزرگ واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری به کاربران و کسب‌وکار‌ها را داریم نیاز است خودمان را برای بالا بردن سرعت دسترسی و تقاضا زیاد آماده کنیم.
شبکه مخابراتی ما در برخی استان‌ها فرسوده است
زارع‌پور درباره تاثیر افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت به تجربه کاربران در استفاده از اینترنت، گفت: به‌طور قطع تاثیرگذار است و سرعت بهبود پیدا می‌کند. البته گلوگاه ما شبکه مادر، مخابراتی نیست.
شبکه تجمیع مخابرات، شبکه داخل شهر‌ها و داخل استان‌ها در اختیار بخش خصوصی است که بین شهر‌ها نزدیک به ۱۰-۱۲ سال است به روز نشده است. در بعضی از استان‌ها نیز شبکه مخابراتی ما فرسوده است و نیاز به بازسازی فوری دارد.
وی ادامه‌داد: سال گذشته کمک‌هایی به شرکت مخابرات کردیم تا بخشی از شبکه خودش را بازسازی کند، در حالی که این وظیفه ما نیست و بخش خصوصی باید خودش این کار را انجام دهد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: مشکل اصلی این است که بار اصلی ترافیک کشور باید روی شبکه ارتباطات ثابت باشد. اما چون شبکه ثابت توسعه پیدا نکرده در سال گذشته بار اصلی به شبکه تلفن همراه منتقل شد.
ارتباط همراه هم محدودیت دارد و اگر ترافیک آن از یک حدی بالاتر برود کیفیت اینترنت همراه کاهش پیدا می‌کند. گره اصلی و مسئله سرعت اینترنت کشور همین جاست که بار ترافیکی را شبکه همراهی به دوش می‌کشد که ذاتا برای این کار طراحی نشده است.
واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری
زارع‌پور درباره اقدامات دولت برای افزایش سرعت اینترنت و کاهش بارترافیکی از روی شبکه همراه، افزود: اقدام نخست واگذاری۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۴ برای ۸۰ درصد خانوار‌های کشور است. این کار در کشور‌های دیگر با گستره جغرافیایی ایران نزدیک به هفت تا هشت سال طول کشیده و قرار است ما این کار را در مدت سه سال انجام بدهیم.
وی تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف، بسته‌های حمایتی را برای اپراتور‌ها در نظر گرفته‌ایم. ما باید فیبر را به در خانه‌های مردم ببریم. سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای و چند ۱۰ برابر سرعت فعلی در اختیار کاربران قرار بگیرد.
زارع‌پور تصریح‌کرد: آمار‌هایی که از اپراتور‌ها داریم، نشان می‌دهد واقعا وضعیت اینترنت نسبت به گذشته بدتر نشده، اما نیاز است در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود. اکنون کیفیت سرویس‌ها در حال افزایش است و مراجع جهانی هم نشان می‌دهد که سرعت اینترنت کشور رو به کاهش نیست، اما متناسب با نیاز مردم نیز افزایش پیدا نکرده است.
جزئیات جدید از اینترنت کودکان
به نقل از اقتصادآنلاین، وزیر ارتباطات گفت: در اینترنت کودکان والدین می‌توانند با یک کد دستوری، اینترنت سیم‌کارت خود را وارد محیط امن کنند.
در این حالت کودکان فقط به سایت‌های تاییدشده دسترسی خواهند داشت و دستگاه‌های فرهنگی هم محتوای سفید را معین خواهند کرد. علاوه بر این یک میلیون سیم‌کارت کودک هم تاکنون توزیع شده که در این سیم‌کارت‌ها اینترنت کودکان به‌طور پیش‌فرض فعال است./تجارت نیوز

برچسب ها: کسب و کارهای اینترنتی قیمت اینترنت بسته‌های اینترنتی
ارسال نظر
آخرین اخبار