۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
تعداد بازدید: ۶۶۵۹۱
سید احسان خاندوزی گفت: برخی سایت های خبری سخنان رئیس جمهور را تحریف و به جامعه القا کردند که گویا تورم بالاتری از سال آینده وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۱۷۱۸۶

وزیر اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه برخی سایت‌های خبری سخنان رئیس جمهور را تحریف و به جامعه القا کردند که گویا تورم بالاتری از سال آینده وجود خواهد داشت، گفت: نکته‌ای که مدنظر رئیس جمهور بود این است که برخی احکام قانونی مثل حکمی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ وجود دارد مبنی بر اینکه باید نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک از ۴۲۰۰ به نرخ ets افزایش یابد.
به گفته وزیر اقتصاد این حکم در بودجه‌های سال قبل هم بود که در دولت‌های قبل اجرا نشد و در بودجه امسال نیز این حکم وجود دارد و باتوجه به اینکه اجرای سیاست توزیع عادلانه یارانه باعث افزایش موقت در قیمت کالا‌های اساسی می‌شود.
سید احسان خاندوزی همچنین گفت: دولت در نظر دارد این حکم را که موجب افزایش قیمت کالا‌های وارداتی می‌شود با اجازه قانون گذار تاپایان امسال اجرا نکند؛ زیرا الان زمان مناسبی برای اجرای این سیاست نیست و می‌بایست به سال بعد موکول شود./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: گرانی کالاهای اساسی گرانی کالا
ارسال نظر
آخرین اخبار