۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: ۸۷۵۳۱
دانشمندان توانستند با استفاده از کربن‌دی اکسید در آزمایشگاه‎‌ها محصولات سه بعدی و دستگاه تصفیه آلودگی هوا تولید کنند.
کد خبر: ۱۷۲۷۱

تبدیل دی اکسید کربن به محصولات چاپ سه بعدی

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دی اکسید کربن اغلب برای انسان‌ها و حیوانات بخش ضروری از چرخه زندگی است، اما باعث ایجاد آلودگی هوا می‌شود و سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

دانشمندان برای رفع آلودگی هوا به فکر تصفیه آن افتادند در همین راستا، به تازگی یک کارگاه فناوری از طرحی رونمایی کرده که می‌تواند با کمک عناصر آلودگی هوا، محصولات پایدار تولید کند.

 دستگاه‌های تصفیه هوا به ویژه پس از همه گیری کرونا، محبوب شده اند. این دستگاه‌ها ممکن است برای انسان‌ها یا حتی حیوانات خانگی مفید باشند، اما در درازمدت تأثیر منفی بر محیط‌ زیست می‌گذارند.  در حال حاضر تصفیه‌کننده‌های کوچک هوای خود را دارد و ما نه تنها می‌توانیم از آن‌ها برای تمیز کردن هوا استفاده کنیم، بلکه می‌توانیم آن‌ها را برای تولید محصولاتی که به سیاره زمین آسیبی نمی‌رسانند، برداشت کنیم.

تبدیل دی اکسید کربن به محصولات چاپ سه بعدی

آزمایشگاه توسط یک ساختار چوبی سبک وزن و قابل برگشت احاطه شده که  شامل دوازده فتوبیورآکتور است. همچنین  ریز جلبک‌هایی را دارد   که فتوسنتز  تولید کرده، دی اکسید کربن را جذب،اکسیژن آزاد و در عین حال زیست توده را نیز در محیط تولید می‌کنند.

بازدیدکنندگان آزمایشگاه می‌توانند در برداشت روزانه این محصول زیست توده شرکت کنند، که سپس به پلاستیک‌های زیستی، لاستیک‌های زیستی و رشته‌های چاپ سه بعدی تبدیل می‌شود. به گفته یانکو دیزاین، پس از آن می‌توان از این مواد خام برای تولید محصولات زیست تخریب پذیر و پایدار استفاده کرد.

برچسب ها: دانشمندان آزمایشگاه آلودگی هوا
ارسال نظر
آخرین اخبار