۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
تعداد بازدید: ۶۶۷۳۹
دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن، فرصتی مغتنمی جهت تبیین و معرفی دستاوردهای صنعتی و معدنی کشور و یادآوری نقش مهم این دو حوزه مهم اقتصادی در تحقق اهداف بلند مدت کشور است. عرصه ای که با تلاش‌های تحسین‌برانگیز غیورمردان پولادین تولید کشور، چرخ‌های موتور پیشرفت از حرکت نایستاده و با عزمی ملی و مدیریتی جهادی به پیش می‌رود.
کد خبر: ۱۷۲۹۶

روز صنعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بررسی دلایل توسعه یافتگی درکشور‌های پیشرفته نشانگر آن است که نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط و توجه جدی به بخش خصوصی و مردم‌محور کردن اقتصاد در صنعتی شدن این جوامع بسیار اثرگذار بوده است.
در کشورمان بیش از ۵۰۰ هزار صنوف تولیدی وجود دارد و بیشترین تعداد بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی در بخش اصناف مشغول به فعالیت هستند. این در حالی است که در برخی رسته‌ها مانند پوشاک ۹۰ درصد ظرفیت تولید در اصناف صورت می‌پذیرد.
از آنجا که اصناف بخش قابل توجهی از بازار صنایع مختلف را مدیریت می‌کنند و در واقع حلقه ارتباط صنایع مختلف و بازار هستند، توجه به این حوزه می‌تواند کمک شایانی به بخش تولید کشور داشته باشد.
امید است با تکیه بر توان ملی و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های مردمی، تولید کشور با فائق آمدن بر موانع پیش‌رو بتواند با شکوفایی روز افزون خود، پایه‌های اقتدار کشور را تحکیم بخشد. اتاق اصناف ایران فرا رسیدن روز صنعت و معدن را به تمامی تولیدگران کارآفرین و صنعتگران کوشای کشور تبریک عرض کرده و از خداوند متعال بهروزی و سرافرازی این خدمتگزاران صدیق را مسئلت می‌نماید.
امیدواریم در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین با همکاری و تعامل همه جانبه دولت و بخش خصوصی شاهد رشد و اعتلای هرچه بیشتر ایران عزیزمان باشیم./اتاق اصناف ایران

برچسب ها: اتاق اصناف ایران وزارت صنعت معدن و تجارت
ارسال نظر
آخرین اخبار