۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید: ۱۲۴۴۹۳
ترجمه اختصاصی خطوط از آخرین ورژن واکسن آنفلوانزا
کارآزمایی آخرین ورژن واکسن آنفولانزا در مرکز بالینی سلامت مریلند آغاز شد. بنا به گزارشات منتشر شده مرکز سلامت مریلند این واکسن یک واکسن کامل است که از تمام سویه‌های ویروس آنفولانزای پرندگان شامل غیرعفونی؛ غیرفعال شده شیمیایی و با بیماری زایی کم تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۷۳۴۰

جزییاتی درباره واکسن آنفولانزا که نمیدانستید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مرحله بالینی یک واکسن جدید آنفولانزا در موسسات ملی مرکز بالینی سلامت در بتسدا مریلند آغازشد. بنا به گفته محققان این مرکز این واکسن که کارآزمایی آن با همراهی داوطلبان بالغ سالم صورت گرفته، دارای ایمنی بیشتری از واکسن‌های مشابه است. این  واکسن توسط محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ساخته شده است. در اطلاعیه این مرکز سلامت آمده است: واکسن‌های آنفولانزا که می‌توانند محافظت طولانی مدتی در برابر طیف وسیعی از ویروس‌های آنفولانزای فصلی و هم چنین ویروس‌هایی که پتانسیل همه گیری دارند؛ فراهم کنند؛ ابزار‌های ارزشمندی برای سلامت عمومی خواهند بود. جامعه علمی در حال پیشرفت در این حوزه بهداشت جهانی است.

مثبت  در مطالعات پیش بالینی

بنا به گزارشات منتشر شده در مرکز بالینی سلامت در بتسدا مریلند ارزیابی‌ها از این واکسن در مطالعات پیش بالینی بسیار مثبت بوده است. در اطلاعیه این موسسه علمی در این باره نیز آمده است: این واکسن، یک واکسن کامل است که از سویه‌های ویروس آنفولانزای پرندگان شامل غیرعفونی؛ غیرفعال شده شیمیایی و با بیماری زایی کم تشکیل شده است.  ما مشتاقانه منتظر نحوه عملکرد آن در افراد هستیم.  

در گزارشات این مرکز اشاره شده است که در آغاز این فرایند علمی، یک مطالعه در حیوانات صورت گرفته است. یافته‌های این تحقیق علمی نشان داده است که همه موش‌هایی که دو دوز این واکسن را به صورت عضلانی یا داخل بینی دریافت کرده اند؛ بعداً از قرار گرفتن در معرض دوز‌های کشنده هر یک ازسویه‌ها مختلف ویروس آنفولانزا جان سالم به در برده اند. د نتایج مشابه‌ای نیز در آزمایشات دیگر با قدرت‌های واکسینه شده مختلف به دست امده است.

در این طرح که در حال اجرا است؛ در کارآزمایی فاز ۱؛ داوطلبان به صورت تصادفی به ۳ گروه تقسیم می‌شوند و دو دوز واکسن به فاصله ۲۸ روز دریافت خواهند کرد. در سراسر ایالات متحده، توسط محققان این مرکز تحقیقاتی این فرایند انجام می‌شود و نهادهای علمی از آن حمایت می‌کنند تا علل بیماری‌های عفونی و با واسطه ایمنی را مطالعه کنند و ابزار‌های بهتری برای پیشگیری؛ تشخیص و درمان این بیماری‌ها پیدا کنند.  

درباره موسسه های ملی بهداشت

آژانس تحقیقاتی پزشکی کشورآمریکا؛ شامل ۲۷ موسسه و مرکز و بخشی از ایالات متحده است. بخش بهداشت و خدمات انسانی مرکز بالینی سلامت مریلند اولین آژانس فدرال است که تحقیقات پزشکی پایه؛ بالینی را انجام و پشتیبانی می‌کند و در حال بررسی علل، درمان‌ها و درمان بیماری‌های شایع و نادر است. برای اطلاعات بیشتر در مورد مرکز بالینی سلامت مریلند و برنامه‌های آن به پایگاه اطلاع رسانی www.nih.gov مراجعه کنید.

برچسب ها: واکسن آنفولانزا تحقیق وپژوهش
ارسال نظر
آخرین اخبار