۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۱۴۵۳۳۲
عضو کمیته ستاد علمی مقابله با کرونا در گفتگو با خطوط خبرداد:
در حالی که برخی از مردم به دلیل کاهش ویروس کرونا ماسک‌های خود را برداشته اند، عضو کمیته ستاد علمی مقابله با کرونا از شیوع یک ویروس نوترکیب جدید از کرونا در کشور خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۷۶۵۱

مردم واکسن‌‌های خود را مجددا تکرار کنند

مردم واکسن‌‌های کروتا را تکرار کنند/چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا هستند؟

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حدود سه سال است که ویروس کرونا سراسر جهان را فرا گرفته است و تمام افراد جامعه را درگیر کرده. اگر چه از همان روز نخست این فراگیری با نگرانی‌های مردم همراه شد، اما به تازگی با کاهش مبتلایان و کاهش حساسیت‌های مردم، دوباره زمزمه آغاز پیک جدید در کشور شنیده می‌شود. این بازگشت زمانی رخ داد که زمزمه‌های مرگ تدریجی این ویروس مطرح می‌شد، حتی  حدود چند روزی هم در برخی شهر‌ها ویروس کرونا هیچ کشنده‌ای نداشت، تا این که دوباره نام ویروس نوترکیب جدیدی از کرونا در کشور زمزمه شد.

به گزارش  خطوط؛ ویروس کرونا یک نوع بیماری است که از طریق ایجاد عفونت دستگاه‌تنفسی در  پرندگان و پستانداران بیمار را درگیر می کند.

این ویروس می‌‌تواند باعث ایجاد انواع سرما‌خوردگی‌‌‌‌های معمولی تا بیماری‌‌‌های شدید‌‌‌‌تری شود که در صورت نبود درمان‌پزشکی می‌‌‌تواند به مرگ منجر شود.

علائم ویروس کرونا

ویروس کرونا جهش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلفی دارد، طبق این گزارش؛ شایع ترین علائم این بیماری تب، خستگی و سرفه‌‌خشک است. اما یک‌‌‌سری علائم دارد که باید جدی گرفته شود، 
همانند تب بالای 38‌درجه، اختلال در تنفس، سر‌‌‌‌‌گیجه و کبودی لب و صورت است که در صورت بروز این علائم باید فورا به پزشک مراجعه کرد.
خبرنگار خطوط در مورد این موضوع گفت‌‌وگویی با «دکتر‌‌حمید‌‌‌‌‌عمادی»، عضو‌‌ستاد‌ملی‌مقابله با کرونا داشته  است. دکتر‌‌‌‌‌‌‌‌‌عمادی در این باره گفت:  ویروسی که هم اکنون در‌‌‌‌‌‌‌‌حال چرخش است،  ویروس امیکرون می‌‌‌‌باشد که این ویروس نیز زیر‌‌‌‌‌‌مجموعه‌‌‌‌‌‌های مختلفی دارد. یکی از زیر‌‌‌‌‌‌‌‌مجموعه‌‌هایش ویروس نو‌‌‌‌‌ترکیبی است که باعث یک‌‌‌سری تغییرات در علائمش شده است.» وی افزود: «با‌توجه به این‌که مردم واکسینا‌‌‌‌‌‌‌سیون کامل خود را دریافت کرده‌‌‌‌‌اند، ما موارد فوتی‌‌‌ها و بستری‌‌‌‌ها‌مون خیلی کمتر شده است؛ ولی متاسفانه مردم هنوز دچار سرما‌‌‌خورد‌‌‌‌گی‌های مختلفی می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.»

عضو‌‌ستاد‌ملی‌مقابله با کرونا تاکید کرد‌: «مردم باید درپاییز واکسن‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را مجددا تکرار کنند و کسانی که واکسنی تزریق نکر‌دند، لطفا واکسیناسیون خود را انجام دهند.»

دکتر‌عمادی گفت: «بر‌‌اساس قوانین کشور ترکیه توریست ها باید زمانی به ترکیه سفر کنند که ویروس کرونا کاملا تمام شده باشد؛ زیرا توریست‌ها در هواپیما از ماسک استفاده نمی کنند در‌‌صورتی که استفاده از ماسک در فضای بسته کاملا ضروری است.»

وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا هستند، گفت: «افرادی بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند؛ که دچار دیابت، سابقه قلبی بالا هستند و همچنین کسانی که سن بالایی دارند.» عضو ‌‌ستاد‌ملی‌ مقابله با کرونا در پایان صحبت های خود تاکید کرد: «لطفا همه‌‌‌‌‌ی مردم اصول‌بهداشتی را رعایت کنند، در فضاهای‌‌بسته حتما از ماسک استفاده کنند و افرادی که واکسن‌های خود را تزریق نکردند؛ لطفا واکسیناسیون‌‌‌‌‌‌‌های خود را به طور کامل دریافت کنند.»

برچسب ها: آخرین آمار ابتلا به کرونا قله کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار