۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۱۹۲۰۵۵
فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی در گفتگو با خطوط تشریح کرد:
دکتر مهران موحدی با بیان اینکه مصرف زینک به ارتقا سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، گفت: حالت تهوع و استفراغ از عوارض مصرف بی رویه زینک است.
کد خبر: ۱۷۷۲۲

دکتر مهران موحدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره فواید وعوارض مصرف زینک، گفت: استفاده از زینک یکی از ضروری‌ترین عناصر معدنی برای بدن است و این در حالی که در بسیاری از محصولات غذایی زینک وجود دارد، اما با این حال کمبود آن به خصوص در ایران به چشم می‌خورد.

عوارض ناخوشایند با مصرف بی رویه قرص زینک در کمین بیماران
وی ادامه داد: همه می‌دانیم که قرص زینک فواید بسیاری برای بدن انسان دارد، اما مصرف بیش از اندازه نیز ممکن است عوارض ناخوشایندی را در پی داشته باشد بنابراین بررسی عوارض قرص زینک بسیار پر اهمیت است.
دکتر موحدی افزود: مصرف زینک به ارتقا سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و در ترمیم زخم و لخته شدن خون موثر است واز همین رو سطح هورمون تیروئیدی در خون را تنظیم می‌کند و در حفظ و سلامت چشم‌ها و بینایی نقش دارد و التهاب در بدن را کاهش می‌دهد و ممکن است به کاهش و درمان اکنه نیز کمک کند.

 عوارض ناخوشایند با مصرف بی رویه قرص زینک در کمین بیماران
فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی یادآور شد: حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن اشتها، اسهال، درد‌های شکمی کاهش عملکرد ایمنی بدن، کاهش سطح کلسترول خون در بدن و افزایش حساسیت در بیماران تنفسی از عوارض ناخوشایند مصرف بی رویه قرص زینک است.

برچسب ها: زینک عوارض جانبی عوارض دارویی سلامت چشم دستگاه گوارش
ارسال نظر
آخرین اخبار