۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۴۷۱۹۰
رئیس انجمن‌خرما گفت: تا زمان برداشت خرما و تحویل به سردخانه، ذخیره ۵ تا ۱۰ درصدی محصول امری ضروری است بنابراین نیازی به خرید تضمینی نداریم.
کد خبر: ۱۷۷۲۸

خرما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محسن رشید فرخی گفت: اقتصاد ما نشان داده که دخالت در قیمت گذاری و قیمت دستوری ارز نتایج مطلوبی ندارد و مکانیزم عرضه و تقاضا بازار را به تعادل می‌رساند.
به گفته او، ورود در بحث خرید تضمینی خرما یا محصولات میوه و تره بار جز رانت و فساد نتیجه دیگری در برندارد، کمااینکه در بحث خرید میوه شب عید درگیر پرونده‌ها هستیم.
رشیدفرخی می‌گوید: تاکنون خرمای مازادی در اکثر نمونه‌ها همچون مضافتی و پیارم نداریم و در برخی ارقام بسته بندی ممکن است مازاد داشته باشیم، اما به دلیل فاصله زمانی سه ماهه تا فصل برداشت، ذخیره سازی ۵ تا ۱۰ درصد از کل محصول خرما ضروری است.
رئیس انجمن خرما گفت: هم اکنون اطلاعی از قیمت خرید تضمینی خرما ندارم، اما به سبب آنکه خرما همانند دیگر کالا‌ها مشمول تورم است؛ بنابراین تا زمانیکه مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت را تعیین نکند، بازار پایدار نخواهد بود.
طی روز‌های اخیر وزیر جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روستایی دستور خرید تضمینی و صادرات خرما را داده، درحالیکه رئیس انجمن‌خرما می‌گوید که نیازی به خرید تضمینی نیست چرا که ذخیره سازی ۵ تا ۱۰ درصدی محصول تا زمان برداشت و تحویل محصول به سردخانه امری ضروری است./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: خود اتکایی محصولات اساسی صادرات محصولات کشاورزی ایران محصولات صادراتی
ارسال نظر
آخرین اخبار