۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: ۸۶۶۳۴
بررسی‌ها در بازار‌های مالی نشان می‌دهد که بازار بورس در هفته گذشته با رشدی اندک و سکه با کاهش ۴ درصدی به معاملات خود پایان دادند.
کد خبر: ۱۷۷۵۱

بازارها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در این گزارش به بررسی وضعیت بازار‌های مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از یازدهم تا شانزدهم تیر و پیش بینی روند این بازار‌ها طی روز‌های آینده پرداخته ایم.
نرخ دلار آمریکا در این هفته با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۸۵۵ تومان رسید. همچنین نرخ یورو با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۲۸ هزار و ۷۵۴ تومان رسید.
شاخص کل بورس در این هفته از تراز ۱ میلیون و ۵۰۱ هزار واحد به تراز ۱ میلیون و ۵۰۲ هزار واحد رسید.
 مهدی قلی پور کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به افت یک ماه اخیر بازار سرمایه و توقف کاهش قیمت‌های جهانی از دیروز، می‌توان به رشد شاخص‌ها در هفته آتی امیدوار بود.
او گفت: طی هفته آتی صنعت دارو، صنعت زراعت و غذایی به علت گزارشات ماهانه خوب و اصلاح قیمت شدید آنان، صنعت املاک و مستغلات به دلیل رشد نرخ املاک و پایین بودن قیمت نسبت به nav، صنعت فلزات اساسی به ویژه فولادی‌ها به دلیل فروش خوب در خرداد و پایین بودن pe می‌توانند در هفته آتی جزو صنایع پیشرو باشند.
طی یک هفته اخیر معاملاتی، بیش از یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد، با این حال شدت خروج نقدینگی نسبت به دو هفته گذشته کمتر شده است.
در هفته‌ای که گذشت، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۴.۱ درصد کاهش به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و طرح قدیم هم با ۲.۴ درصد کاهش به نرخ ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.
 محمد کشتی آرای نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت سکه در این هفته با نوسان همراه بود. به گونه‌ای که سکه طرح جدید بین کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومانی در نوسان بود. قیمت سکه طرح قدیم نیز به کانال ۱۳ میلیون تومان رفت، اما دوباره به سطح بالاتر بازگشت.
کشتی آرای می‌گوید: قیمت سکه نیز دارای حباب است و حتمال تخلیه بخشی از این حباب در کوتاه‌مدت وجود دارد. معتقدم قیمت سکه در هفته آینده در بازه قیمتی موجود نوسان داشته باشد و شاهد افزایش شدید قیمتی در بازار نباشیم.
اونس جهانی در این هفته حدود ۶۰ دلار کاهش یافته است. سکه طرح جدید نیز ۶۲۰ هزار تومان در این هفته ارزان شد. نیم سکه و ربع سکه نیز ۲۰۰ هزار تومان و ۱۸۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده اند و قطعه سکه یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان از ارزش آن کاسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۲ هزار تومان کاهش قیمت داشت./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ثبات نرخ ارز بازار سکه و ارز بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار