۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
تعداد بازدید: ۷۴۲۵۳
مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران گفت: در بهار ۱۴۰۱، نزدیک به ۷۰ درصد از تعهد‌های درآمدی ارزی وزارت نفت وصول شده و حتی بعضی از مطالبات معوق کشور نیز تسویه شده است.
کد خبر: ۱۷۷۵۴

 وزارت نفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد روستا گفت: فروش نفت خام، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازطبیعی کشور در جریان بوده و وصول درآمد‌های حاصل از آن نیز با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم بی‌وقفه در حال انجام است و تامین پایدار و بدون وقفه کالا‌هایی اساسی و دارو‌های مورد نیاز کشور نشان از این اتفاق دارد.
مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران می‌گوید: با وجود ۲ برابر شدن تکالیف درآمدی وزارت نفت در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ که یک جهش به‌شمار می‌آید.
شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که تکالیف بودجه‌ای متوجه این وزارتخانه ناظر به فروش و دریافت درآمد‌ها بر مبنای ارز است، چگونگی بازتاب و زمان و نحوه تسعیر آن به ریال و تسهیم آن از تکالیف دیگر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی و خزانه‌داری کل کشور است، همچنین گزارش‌های نهاد‌های محاسبه‌گر درباره بودجه بر مبنای ریالی تهیه و تنظیم می‌شود.
این شرکت تاکید کرده، وزارت نفت در سال ۱۴۰۰ موفق به ایفای کامل تعهد‌های درآمدی قانون بودجه شده و دولت از این بابت متحمل هیچگونه کسری بودجه‌ای نشده است.
اخباری درباره تحقق نیافتن تکالیف درآمدی وزارت نفت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در برخی رسانه منتشر شده بود که منجر به واکنش شرکت ملی نفت ایران شد./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: شرکت ملی نفت ایران نفت خام نفت و گاز
ارسال نظر
آخرین اخبار