۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۲۰۰۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد ایران از فروش نفت عدد قابل توجهی است و پول‌هایی که از بابت آن باید برگردد نیز با روند مناسبی در حال بازگشت است.
کد خبر: ۱۷۷۶۵

آمریکا از اعمال فشار‌های بیشتر ناامید شده است/ایران باید با هماهنگی قوای سه گانه سهم خود را از اقتصاد جهانی بازپس گیرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش‌هایی که در خصوص فروش نفت ارایه می‌شود، گفت: هم گزارش‌هایی که وزیر نفت به کمیسیون انرژی مجلس داده و هم مصاحبه‌هایی که با صدا و سیما کرده، حکایت از آن دارد که درآمد ایران از فروش نفت عدد قابل توجهی است و پول‌هایی که از بابت آن باید برگردد نیز با روند مناسبی در حال بازگشت است.

آمریکا تمام توان خود را به کار گرفته و بیش از این کاری از دستش بر نمی‌آید و به همین دلیل است که اکنون از اعمال فشار‌های بیشتر ناامید شده و بار‌ها به آن اعتراف کرده است

عبدالکریم جمیری با تاکید بر اینکه معنای گزارش‌ها و مصاحبه‌های وزیر نفت آن نیست که هر چقدر نفت بفروشیم، می‌توانیم و پول آن را هم بر می‌گردانیم، گفت: اما واقعیت این است که شرایط نسبت به گذشته به مراتب بهتر است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و به سمت بهتر شدن پیش برود.


نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت را در دو بخش بازاریابی و دیپلماسی تشریح کرد، افزود: با توجه به عملکرد قابل توجهی که برای فروش نفت از سوی وزارت نفت به عمل آمده و دیپلماسی مناسبی که برای برقراری ارتباط با جهان صورت گرفته، در یک اقدام دو سویه، بهبود شرایط خرید و فروش نفت و بازگشت پول‌های آن کمک کرده است.


وی با تاکید بر اینکه موفقیت در روند مذاکرات می‌تواند به بهبود شرایط کمک شایانی کند، گفت: اگر در روند مذاکرات به نتیجه مثبتی برسیم، تجارت جهانی ایران به ویژه در بحث فروش نفت و بازگشت پول‌های ایران سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

شرایط فروش و بازگشت ارز نفت به مراتب بهتر از گذشته/اکنون باید به فکر صادرات و کسب درآمد از این فرصت باشیم!
جمیری در پاسخ به اینکه گفته می‌شود آمریکایی‌ها تا حدودی با ایران کنار آمده اند که توانسته ایم نفت بفروشیم و پولش را باز گردانیم ، گفت: من به چنین ادعایی اعتقاد ندارم. سیاست آمریکایی‌ها همواره سنگ اندازی و مانع تراشی بوده و اگر امروز ایران توانسته در تجارت نفت به موفقیت‌هایی دست یابد، بدلیل عملکرد و مقاومت‌هایی است که در عرصه جهانی داشته و با قدرت ادامه می‌دهد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از این تفکر که آمریکایی‌ها می‌توانند بیشتر از این به ایران فشار وارد کنند، گفت: آمریکا تمام توان خود را به کار گرفته و بیش از این کاری از دستش بر نمی‌آید و به همین دلیل است که اکنون از اعمال فشار‌های بیشتر ناامید شده و بار‌ها به آن اعتراف کرده است.

سیاست آمریکایی‌ها همواره سنگ اندازی و مانع تراشی بوده و اگر امروز ایران توانسته در تجارت نفت به موفقیت‌هایی دست یابد، بدلیل عملکرد و مقاومت‌هایی است که در عرصه جهانی داشته و با قدرت ادامه می‌دهد


وی به نقش آفرینی دیپلماسی و مدیریت ایران اشاره کرد و گفت: اکنون ایران باید با مدیریت بهتر داخلی و هماهنگی قوای سه گانه، بتواند سهم خود را از اقتصاد جهانی به ویژه در عرصه نفت به دست آورد و جایگاه خود را بازپس بگیرد.


جمیری خواستار تلاش بیشتر و استمرار رایزنی‌ها در عرصه‌های گوناگون شد و گفت: اکنون باید بر روند تولید نفت بیفزاییم و به فکر صادرات و کسب درآمد از این فرصت خدادادی باشیم، زیرا با شرایط بهتری رو به رو هستیم که ناشی از مقاومت و ایستادگی است.شرایط فروش و بازگشت ارز نفت به مراتب بهتر از گذشته/اکنون باید به فکر صادرات و کسب درآمد از این فرصت باشیم!شرایط فروش و بازگشت ارز نفت به مراتب بهتر از گذشته/اکنون باید به فکر صادرات و کسب درآمد از این فرصت باشیم!شرایط فروش و بازگشت ارز نفت به مراتب بهتر از گذشته/اکنون باید به فکر صادرات و کسب درآمد از این فرصت باشیم!

برچسب ها: سازمان انرژی اتمی نفت
ارسال نظر
آخرین اخبار