۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۵۵۸۵
متخصصان ایرانی نانوکامپوزیتی ساختند که بوی بد تصفیه خانه های فاضلاب شهری را حذف می کند.
کد خبر: ۱۷۸۴

نانوکامپوزیتی که بوی بد تصفیه خانه ها را حذف می کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط  ، یکی از معضلات تصفیه خانه های فاضلاب، وجود بوی نامطبوع است.حالا یک طرح کلان ملی، با هدف حذف این بوی نامطبوع، موفق به تولید مواد آن شده است.

 این طرح کلان ملی فناورانه، نانو کامپوزیتی است که وظیفه حذف بوی نامطبوع تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری را بر عهده دارد. این نانو کامپوزیت، کاملا انتخاب پذیر است و می‌تواند تنها این بوی نامطبوع که شامل گازهای سمی است را از چرخه تصفیه خانه حذف کند.

رفع کامل نیازهای کشور

فعالان فناور شرکت کیمیاگران صنعت امیرکبیر موفق به تولید این مجموعه مواد شده و طرح فناورانه این شرکت توسط معاونت علمی و فناوری ریاست ­جمهوری مورد حمایت مالی قرار گرفته و به بهره برداری رسیده است.

نمونه محصولات مشابه از این دست، تنها در تعداد اندکی از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی تولید شده که این شرکت ها نیز به دلیل تحریم، راه ورود صادرات این مواد را به کشورمان بسته‌اند. اما محصول تولیدشده داخلی، نیازهای کشورمان را به صورت کامل مرتفع می کند.

قابلیت رقابت با نمونه های خارجی

نمونه داخلی تولیدشده این محصول، به لحاظ کیفی، قابل رقابت جدی با محصولات مشابه خارجی است.ضمن آن که قیمت بسیار پائین تری دارد و 4 تا 5 برابر ارزان تر از نمونه های دیگر است.هم چنین با ماندگاری بالاتر نسبت به این محصولات، از هزینه نگهداری به شدت کمتری نیز برخوردار است.

محصول تولیدی این شرکت که برای 15 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده، در یک مرحله ساخته و نصب شده است.هم اکنون مواد نانوکامپوزیت آن در حال تولید است. ضمن آن که برای هر تصفیه خانه، 13 میلیارد تومان صرفه جویی به همراه داشته است.

 

حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری ضمن همکاری هایی که با این شرکت در بحث های مشاوره و توسعه بازار انجام داده، تسهیلاتی نیز برای آن در نظر گرفته است. با پیگیری ها و تعاملات شخص معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، نصف هزینه های تصفیه خانه فاضلاب پردیس تقبل شده و در آینده نزدیک نیز با حمایت هایی در راستای توسعه این طرح ملی، زمینه های تولید انبوه این محصول فراهم می شود./ مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

 

 

 

برچسب ها: نانو فاضلاب شهری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
ارسال نظر
آخرین اخبار