۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
تعداد بازدید: ۲۱۶۲۴۴
گزارش خطوط از ضرورت اجرای مجدد دستورالعمل‌های کرونایی در دنیا
این روز‌ها در بیشتر کشور‌های دنیا بسیاری از پروتکل‌های‌بهداشتی مربوط به کوید ۱۹ رعایت نمی‌شود. در برخی از کشور‌ها مانند کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی، مردم در رویداد‌های تفریحی مانند کنسرت‌ها یا سینما‌ها بدون ماسک نشسته‌اند، گویی خبری از ویروس کرونا نیست. بیشتر این کشور‌ها که پیش از این به‌شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار داشتند و اقدامات محدودکننده عذاب‌آوری را در پیش گرفته بودند، اکنون شهروندان آنان قدم به قدم در حال کاستن این محدودیت‌ها هستند. کاستنی که با نگرانی مسئولان حوزه سلامت در دنیا روبرو شده است.
کد خبر: ۱۷۹۲۱

از کشور‌های دیگر چه خبر؟



به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی خطوط؛ شدت بیماری امیکرون در مقایسه با نوع قبلی کمتر است اما سرعت انتشار آن بسیار بیشتر از سویه‌های دیگر ویروس کوید19 است. این سویه حتی افرادی که واکسن زده‌اند یا قبلا به سویه‌های دیگر ویروس کرونا مبتلا شده بودند را هم بیمار می‌کند. اما مردم سراسر دنیا این سویه از کرونا را کم‌اهمیت می‌دانند.
 از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون، بیش از 370میلیون نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد بیش از 5 میلیون و 600 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

فراموشی مُضر 


در‌حال حاضر، شهروندان بیشتر کشورهای‌‌اروپایی و همینطور آفریقای‌جنوبی و ایالات‌متحده‌‌آمریکا که بیشترین مرگ‌ومیر مربوط به کرونا در این کشور گزارش شده است، بیش از هر مکان دیگر از مقدار محدودیت‌ها کاسته‌اند.

از کشور‌های دیگر چه خبر؟

انگلستان هم که تقریبا تمام محدودیت‌های کرونایی را حذف کرده است. مثلا: «استفاده از ماسک در اماکن عمومی یا ارائه کارت واکسن برای ورود به مراسم و رویدادهای مختلف یا سایر اماکن عمومی اجباری نیست.» تنها یک شرط در این کشور وجود دارد و آن هم این است که افرادی که تست کرونای آنها مثبت است باید از آمدن به اماکن عمومی اجتناب کنند.
نروژ هم ممنوعیت کار کافه‌ها را پس از ساعت ۱۱ شب برداشته است و در این کافه‌ها تا ۱۰ نفر می‌توانند حضور داشته باشند. درضمن مسافرانی که وارد نروژ می‌شوند دیگر نیازی به انجام تست کرونا ندارند و مردم می‌توانند در رویدادهای ورزشی کنار هم بنشینند.
البته در کنار این بازگشایی‌ها برخی از مردم هنوز به رعایت پروتکل‌های‌بهداشتی پایبند هستند و در رویدادهای شلوغ و پرجمعیت شرکت نمی‌کنند. آنها حتی هنوز موقع بازدیدها به یکدیگر دست نمی‌دهند یا همدیگر را نمی‌بوسند.


سختگیری‌ها در کدام کشورها ادامه دارد؟


برخی از دولت‌های دیگر هنوز نگران عالم‌گیری کوید19 هستند و نه‌تنها محدودیت‌ها را کم نکرده‌اند، بلکه به شدت آنها هم افزوده‌اند. مثلا، ایتالیا برای پیشگیری از گسترش امیکرون محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را سخت‌تر کرده است.
اتریش تزریق واکسن کوید19 را اجباری کرده است و یونان هم اگر افراد 60 سال به بالا واکسن نزنند، آنها را جریمه می‌کند. همچنین آلمان که از زمان شروع بیماری ویروس کرونا تا به امروز بیشترین موارد ابتلا را دارد، تجمعات را در صورتی می‌پذیرد که افراد، ثابت کرده باشند واکسن زده‌اند. 
کشورهای آسیایی نیز نه تنها محدودیت‌‌ها را کم نکرده‌‌‌‌‌‌‌‌اند بلکه در کنار انجام دادن واکسیناسیون، قرنطینه‌ها را شدیدتر کرده‌اند.
در تایلند، که بیش از 70درصد جمعیت او تمام واکسن‌های خود را زده‌اند، مردم هنوز باید در اماکن عمومی از ماسک استفاده و در عین حال فاصله‌گذاری اجتماعی را مانند بقیه پروتکل‌های‌بهداشتی رعایت کنند.
سنگاپور هم از نظر واکسیناسیون خیلی خوب پیش رفته است ولی با تمام این احوال تمام محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شوند.
ژاپن که تعداد بالایی از افراد کشور خود را واکسینه کرده است، محدودیت‌های کرونایی را همچنان پابرجا نگه‌داشته است و از مردم می‌خواهد که تمام پروتکل‌های‌بهداشتی را رعایت کنند. اما دولت پس از اینکه تعداد بسیاری از مردم خود را واکسینه کرد، محدودیت‌های رستوران‌ها و سایر مشاغل را کاهش داد. اما مردم هنوز باید از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجنماعی را رعایت کنند.
بنابه گزارشات به دست‌آمده از خبرنگار خطوط؛ تصور اینکه سویه امیکرون نشان‌دهنده مراحل پایانی کروناست، بسیار خطرناک است. تمامی افراد جامعه هنوز باید به تمامی پروتکل‌های‌بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت بدهند.

از کشور‌های دیگر چه خبر؟

برچسب ها: ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین آمار ابتلا به کرونا آخرین آمار کرونا قله کرونا رنگ‌بندی کرونایی
ارسال نظر
آخرین اخبار