۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
تعداد بازدید: ۷۱۵۱۵
به گفته رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد تاکنون شرایط ۶۰۷ مجوز احراز نشده اند.
کد خبر: ۱۷۹۳۸

مجوز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امیر سیاح رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه هیئت مقررات زدایی کسب و کار با بررسی شرایط فعلی، نکاتی را مطرح کردند.
امیر سیاح گفت: تاکنون ۸ تخلف وجود داشته که برخی از دستگاه‌ها می‌گویند به طور کلی شرایط احراز نشده، ولی اصلا قرار بر این نبوده و باید دلیل عدم احراز شرایط مشخص شود.
احسان خاندوزی گفت: در هیئت مقررات زدایی متمرکز بر این هستیم که افرادی که مراجعه می‌کنند برای مجوز در کمترین زمان، بدون فساد و رشوه بتوانند مجوز دریافت کنند. اطلاعاتی که در ۴ ماه گذشته دریافت کردیم حاکی از این است که در دستگاه‌های مختلفی این تخلفات وجود دارد. پیشنهاد کردیم که پس از این مرحله، متمرکز روی استراتژی‌های نظارتی شویم.
به گفته او اصلا برخی مجوز‌ها در لیست رسمی وجود ندارند. نکته بعد در مورد کاغذ بازی‌هاست که گزارشاتی دریافت شده که باید همچنان افراد برای دریافت مجوز حضوری مراجعه کنند و اصلا قرار بر این نبوده است. مورد سوم هم در باره بازه زمانی است اصلا برخی دستگاه‌ها پاسخگو نیستند.
در ادامه نماینده وزارت امور خارجه در رابطه با مجوز کسب و کار گفت: اشخاص با داشتن چند شرط می‌توانند مجوز دریافت کنند دو مجوز برای این وزارتخانه وجود دارد که یکی از آن‌ها مجوز روادید سرمایه گذاری و دیگری حق کار است.
نماینده وزارت کار در رابطه با مجوز کسب و کار گفت: وزارت خارجه مجوزی را صادر نمی‌کند و این اعتراض ماست و آن دو مجوز مطرح شده را هم وزارت کار صادر می‌کند. اگر برای شخصی رواید صادر شود یک ماه امتیاز اقامت دارد بعد از آن باید کارت اقامت دریافت کند.
پیشنهاد پیش مجوز تعیین صلاحیت حسابداران رسمی
نماینده جامع حسابداران گفت: سخت‌ترین بخش قسمت آزمون است. حد نصاب برای قبولی وجود دارد ۵۰ درصد نمره تشریحی و ۵۰ درصد نمره تستی با ۶ سال سابقه کار از شرایط آن است. یکی از شرایط صدور احراز مجوز برای این بخش تامین دفتر کار با سند مالکیت یا اجاره با موقعیت اداری است که می‌توان بخش موقعیت اداری را تسهیل کرد که در رای گیری این نظر رد شد./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: کارآفرین کارآفرینی
ارسال نظر
آخرین اخبار