۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۵۸۲۲۲
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت طرح الحاق صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی موافقت کردند.
کد خبر: ۱۸۰۴۸

مجلس با یک فوریت طرح «الحاق صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» موافقت کرد

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیرماه) در جریان بررسی یک فوریت طرح الحاق صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی با ۱۲۱ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

علی اصغر عنابستانی درباره بررسی یک فوریت این طرح، گفت: با توجه به اینکه صندوق بیمه همگانی عوارض طبیعی در سال ۹۹ به تصویب رسید و هدف آن جبران خسارات وارده ناشی از حوادث طبیعی بود، لذا لازم است که این صندوق تحت عنوان مؤسسات عمومی غیردولتی قرار داده شود تا بتوان قوانین حاکم بر مؤسسات عمومی غیردولتی بر این صندوق حکم‌فرما شود.

کمال علیپور در موافقت با طرح مذکور بیان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که حوادث غیرطبیعی زیادی به وقوع پیوسته و حتی در بحث زلزله نیز جزو کشورهای پیشرو است، بنابراین این امر دارای فوریت است. در بحث ساختار صندوق اختلاف وجود دارد و در این فوریت ما به دنبال حل این اختلاف هستیم.

وی افزود: حقوقدانان معتقدند که ما این صندوق را جز مؤسسات غیردولتی نیاوردیم اما در اینجا تأکید می‌شود که جزو مؤسسات غیردولتی بوده تا این اختلاف نیز حل شود. از آنجا که معلوم نیست تا چند ساعت آینده چه اتفاقی بیفتد و لذا بررسی این طرح دارای فوریت می‌باشد.

علی اکبر کریمی در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: با توجه به اهمیت این صندوق درباره جبران خسارات ناشی از عوارض طبیعی لازم است این موضوع با اهمیت بیشتری در کمیسیون مربوطه بررسی شود، لذا در این خصوص فوریتی وجود ندارد که مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش اعظمی از بودجه این صندوق توسط دولت تأمین می‌شود، نمی‌توان آن را به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی در نظر گرفت، بلکه باید این موضوع از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان به نتیجه درست دست یافت./ مهر

برچسب ها: علی اصغر عنابستانی کمال علیپور صحن مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار