۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۲۹۹۸
آلبوم «جان شیدا» از مجموعه فلک خوانی‌های دولتمند خالف، روز گذشته و به همت دفتر موسیقی، شعر و سرود صدا و سیما رونمایی شد.
کد خبر: ۱۸۰۶۰

آلبوم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آلبوم «جان شیدا» از مجموعه فلک خوانی استاد فلک خوان تاجیکی دولتمند خال‌زاده است که به همت دفتر موسیقی، شعر و سرود صدا و سیما و تلاش موسسه صوتی تصویری سروش منتشر شده در روز سه شنبه بیست و یکم تیرماه در سالن کوثر ساختمان اداری صدا و سیما با حضور اهالی رسانه و هنر موسیقی و تنی چند از مسئولان برجسته موسیقی کشور رونمایی شد و رسماً به بازار موسیقی آمد.

دولتمند خال اف (دولتمند خال‌زاده) موسیقیدان، نوازنده و خواننده تاجیک استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است که فلک نام دارد. او شش مقام را در کنسرواتوار موسیقی دوشنبه آموخته و برای نواختن دوتار، قیچک و سه‌تار که از سازهای مشهور این منطقه است، جوایز ارزنده ای نصیب خود و کشورش تاجیکستان کرده است است. آوازهای او که اغلب بر اساس اشعار مولوی و دیگر شاعران برجسته زبان و ادبیات فارسی، دری و تاجیکی تنظیم شده‌اند از اقبال فراوانی در تاجیکستان، ایران و کشورهای حوزه زبان فارسی برخوردار است. استاد دولتمند شهرتی جهانی دارند و نامشان از مرزهای سرزمینی درگذشته و جهانی شده است.
 
دولتمند با تیمی هشت نفره در این سفر که پنج روز به طول انجامید موفقیت‌های فراوانی به دست آورده و پس از اجرا در ایوان شمس و تالار بزرگ برج میلاد روزی دیگر عازم کشورش خواهد بود.

دکتر صابری سفیر ایران در تاجیکستان در آغاز مراسم گفت: هفته فرهنگی ایران و تاجیکستان در دو کشور برگزار خواهد شد و می‌توان حضور استاد دولتمند خالف را مقدمه این هفته‌های فرهنگی دانست.

مظفر محمدی نماینده سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: در برنامه درسی ما ایران بخش جداناپذیر از زندگی تاجیکان است. ما یک ملت هستیم زبان و دین مشترک داریم و فرهنگ مشترک داریم . اراده سیاسی هر دو رییسان جمهور بر این قرار گرفت که بین دو ملت وحدت و پیوند بیشتری رخ دهد. استاد دولتمند یگانه استاد مثل استاد شجریان باعث همدلی هستند.

علیرضا قزوه مدیر دفتر موسیقی و شعر سازمان صدا و سیما گفت: استاد دولتمند خال اف از نام آوران تاریخ موسیقی کشورهای حوزه زبان و ادبیات فارسی است. ما برادرانه به شناخت یگدیگر در دو کشور ایران و تاجیکستان رسیده‌ایم و امیدواریم دوستی دو ملت از یادها نرود که «آب اگر صد پاره گردد باز با هم آشناست» استاد دولتمند و گروه هنرمندانش قدم روی چشم ما گذاشتند و بذر محبت کاشتند. قدردان مهربانی تمام هنرمندان هستیم و خواهیم بود.
 
آلبوم «جان شیدا» هشت قطعه موسیقی از فلک خوانی‌های دولتمند خالف به اجرا، تولید و پخش آمده که با اشعار درخشانی از صفرمحمد ایوبی، صفیه گل رخسار- مادر شعر تاجیکستان - و استاد شادروان لایق شیرعلی، سه نام محبوب و مشهور در ایران و کشورهای فارسی‌گو همراه است.

افشار مدیر عامل شرکت صوتی و تصویری سروش، ناشر آلبوم «جان شیدا» گفت: ذکر خیر هنر و توانایی‌های خیره کننده استاد دولتمند خالف را پیش از این از استاد شهرام ناظری شنیده بودیم. این افتخار بزرگی برای رسانه ملی و نیز برای همه ماست که استاد دولتمند افتخار حضور دادند و اجازه دادند که ما آلبوم ایشان را در ایران منتشر کنیم. قطعا برکات زیادی از این طریق در راه خواهد بود که امیدوارم جان مشتاقان را جلای تازه ای ببخشد.

مراسم رونمایی از آلبوم «جان شیدا» ساعت 16:30 دقیقه در سالن کوثر با مراسم رونمایی از آلبوم و اهدای آلبوم به مشتاقان حاضر، مراسم امضاء یادبود آلبوم و نیز عکسهای دسته جمعی اهالی رسانه و موسیقی به سرانجام رسید./ تسنیم

برچسب ها: موسیقی
ارسال نظر
آخرین اخبار