۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۰۱۱۵۶
رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی کلاهبرداران اسکیمری که با جانمایی اسکیمر در کارتخوان دستفروش آلوچه و ذرت از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۸۱۲۶

کلاهبرداران اسکیمری در پوشش دستفروشی ذرت و آلوچه شناسایی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها در حالی کارت بانکی در اختیار آن‌ها بوده، رسیدگی به موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌های غیر مجاز از حساب مال باختگان صرف خرید طلا و جواهرات و مصالح ساختمانی در شهرستان‌های متعدد شده است.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات تخصصی کارشناسان مشخص شد که همه مال باختگان در بازه زمانی اردیبهشت سال جاری در سی و سه پل اصفهان از یک زن و مرد میانسال آلوچه و ذرت خریداری کرده و به این ترتیب کارت بانکی آن‌ها کپی شده است.

به گفته سرهنگ مرتضوی، با اقدامات تخصصی و پلیسی و اظهارات متهم هویت دو نفر از متهمین اصلی شناسایی و اقدامات لازم جهت شناسایی این افراد انجام گرفته است.

ارزش کلاهبرداری این باند تاکنون ۵۵۰ میلیون ریال با ۴۴ نفر شاکی برآورد شده است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به اینکه شناسایی سایر مالباختگان توسط کارشناسان در حال انجام است، در صورتی که شهروندان با این ترفند مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، با تنظیم شکوائیه به پلیس فتا استان اصفهان مراجعه کنند.

شهروندان هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان نسبت به عدم دستکاری یا تغییرات ظاهری در دستگاه کارتخوان پذیرندگان بخصوص فروشندگان سیار که فاقد محل مشخص و ثابت کسب و کار هستند دقت و رمزکارت‌های عابر بانک خود را شخصاً وارد و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند./  باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها: کلاهبرداری اسکیمری اصفهان
ارسال نظر
آخرین اخبار