۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۱۰۱۲۰۰
گزارش خطوط از درگذشت بازیگری که 93 سال هنرمندانه زیست
درگذشت روح‌الله مفیدی، بازیگر و نقاش و مجسمه‌ساز همه‌فن حریف برای بسیاری از هنردوستان ایرانی تکان‌دهنده بود. بازیگری که در طیف وسیعی از آثار، از دائی جان ناپلئون تا آینه عبرت و مجموعه امام علی (ع) ایفای نقش کرده بود و البته نامی در هنرهای تجسمی نیز داشت.
کد خبر: ۱۸۱۷۵

درگذشت بازیگری که هم روی پرده زندگی ساخت و هم روی پرده نقاشی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ روح الله مفیدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌اش را در «دایی جان ناپلئون» شاهد بودیم، درگذشت. او که یکی از نقاشی‌هایش در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگه‌داری می‌شود، در زمینه هنرهای تجسمی نیز دستی بر آتش داشت و از نام‌های معتبر به شمار می‌آمد.
 
آینه عبرت
 
روح الله مفیدی که روز جمعه ۲۴ تیر بر اثر سرطان درگذشت؛ در زمان مرگ 93 سال داشت. این بازیگر در 93 سال عمر خود در در حوزه بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون بسیار فعال بوده و در ۴۷ فیلم سینمایی و ۲۰ سریال ایفای نقش کرده بود. مفیدی که در سال سال ۱۳۰۸ در شهر یزد متولد شده و کار تئاتر را نیز در سال ۱۳۲۷ آغاز کرده بود، در آثار معروفی چون سریال‌ها و فیلم‌های «یک حبه قند»، «آینه عبرت»، «دایی جان ناپلئون»، «گل پامچال»، «تنگسیر»، «مراد برقی»، «هتل»، «چراغ جادو»، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» و...ایفای نقش کرده بود.
 
نقاش و مجسمه‌ساز
 
البته تا زمان انتشار خبر درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون شاید بسیاری نمی دانستند اثری از او در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود.
در واقع مفیدی در حوزه هنرهای تجسمی به عنوان نقاش و مجسمه‌ساز نیز شناخته می‌شد. اثری از او در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود که تصویرش را می‌بینید.
 
 درگذشت بازیگری که هم روی پرده زندگی ساخت و هم روی پرده نقاشی!

برچسب ها: درگذشت درگذشت چهره ها بازیگران بازیگران سینما و تلویزیون
ارسال نظر
آخرین اخبار