۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
تعداد بازدید: ۶۰۵۱۲۷
رییس کمیته حمل و نقل هوایی مجلس در گفتگو با خطوط:
عمر مفید هواپیما در سایر کشور‌ها ۵ سال است در حالی که این رقم در ایران به ۲۵ سال نیز رسیده که فرسودگی ناوگان هوایی را در پی داشته است.
کد خبر: ۱۸۲

رحمت الله فیروزی پوربادی، رییس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط  در این خصوص با بیان اینکه دلایل متعددی در خصوص فرسودگی ناوگان هوایی وجود دارد افزود: تحریم ها سبب شد که ما نتوانستیم هواپیمای نو بخریم. از سوی دیگر با توجه به اینکه صنعت هوایی کشور با ارز اداره می شود، شرایط نابسامان نرخ ارز سبب شد تا در تامین حقوق کارکنان، تامین قطعات مورد نیاز هواپیماها با مشکل مواجه شویم.

دلایل بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما

وی ادامه داد: عدم نظارت جدی بر کار شرکت های هواپیمایی توسط دولت سبب شده تا مشکلاتی از قبیل بالا رفتن قیمت بلیط را نیز داشته باشیم.

رییس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور تصریح کرد: شرکت ها بیشتر به سمت خرید هواپیماهایی با عمر 20-15 سال رفته اند در حالیکه در کشورهای دیگر هواپیماها پس از 5 سال استفاده، از صنعت هوایی شان خارج میشود و متاسفانه این موضوع در ایران برعکس شده و ما به دنبال این هستیم که هواپیماهایی را که آنها استفاده نمی کنند ما بخریم.

 

امیدواریم مذاکرات وین به سرانجام خوبی برسد

فیروزی پوربادی عنوان کرد: امیدواریم مذاکرات وین به سرانجام خوبی برسد تا بدین طریق فشارهای اقتصادی مان کاسته شده و همچنین روابط عادی تجاری و اقتصادی مان با سایر کشورها مجددا از سر گرفته شود تا بتوانیم ناوگان هوایی کشور را نوسازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر